close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A8: help pls

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

Hallo beste mensen!

ik heb me eindelijk een A8 gekocht!!!

bj 1999
2.5 TDI V6
full opt.

De auto is afkomstig van de eerste eigenaar... hij is 72jaar oud dus de auto heeft nooit afgezien!!! ik ken de mens al enkele jaren en hij rijd dus zeer kalmpjes!

auto heeft 128000km altijd bij de plaatslijke dealer binnen geweest! ( de dealer is echt een SLECHTE ) bv. De laatste onderhoud van de wagen was o.a alle filters vervangen... de luchtfilter deksel was totaal niet vast gemaakt...


HOE DAN OOK!

Nu heb ik de wagen al 3dagen! en rijd ZEER PLEZANT :)

maar nu komt het!

1.
Toen ik de motor deksel afnam om de motor iets af te kuisen... zag ik dat een van de ?spuiters? nat was met diesel... ik dacht eerst dat een van de 2 darmkes die erin gaan lek zal zijn... die heb ik dan gecontolleerd maar die lijken OK te zijn!
Dus een nieuwe ?SPUITER / Injector? er in? kan ik dit zelf doen? ik bedoel, als de nieuwe erin zit, moet hij dan geregeld worden??? En hoe hal ik de oude best uit? is dit gewoon uitdraaien?

2.
Ik ben bijnaa zeker dat een van de achterwiellagers stuk aant gaan is... naamlijk als ik +60km/h rijd hoor ik een lawaai... maar als ik een lange linker boch neem verdwijnt het... en bij rechter bocht wordt het luider... dus ZEKER een lager, MAAR WELKE? Zijn ze geperst of met bouten?

3.
De aandrijfassen zijn ook ver stuk! naamlijk rechts of link maakt niet uit, bij snel vertrekkken vanuit stilstand tikken ze! Als ik ze vervang, moet de auto uitgelijnd worden?

De oude eigenaar is mijn buurman, en hij is zeer kwaad op zijn plaatslijke dealer... omdat hij altijd naar de garage is geweest waar de auto vandaan komt.... en toch zijn er problemen mee... Hij is zelf zo vriendelijk dat hij de kosten wil delen...



Ik maak me meeste zorgen over probleem 1. Kan het erger worden als ik zo nog even rijd?

PS. nog een kleinigheid!
De wagen heeft crouscontrol... maar is NOG NOOIT gebruikt!!! Dus nu werkt hij zoms niet :) ik moet ZEER hard om de knop duwen om hem te laten werken... DUS slecht contact door nooit gebruikt geweest te zijn... oxidatie of zo... hoe kan ik dit fixen?

MAI MAI MAI dat gaat wat worden!!! ben beniuwd!!!

ALVAST BEDANKT ALLEMAAL!!!!

Geplaatst door

rocky_gent (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ruslan

Alle reparaties / onderdelen opgeteld kosten meer dan de auto waard is, dat gaat je tegenvallen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Paul,

ik heb net op een andere forum gezien dat je een obderdelen tekening hebt geplaatst... het ging ook om een audi...

waar vind ik zo ploftekeningen?

thx

rocky_gent 0

14 jaar

Misschien kun je vertellen welke tekening je zoekt ? kan ik je wel aan helpen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Ok,

De wiellager achteraan is opgelost, prijs 137€
De verstuivers zijn OK! het was de deksel die lekte, daar waar de verstuivers in gaan, is met een ruberen ring afgedicht! gewoon vuur en olie vaste silicone opgedaan en opgelost, ondertussen heb ik al 2000km zo gereden en het is nog altijd dicht!!

Nu ben ik op zoek naar een AANDRIJFAS maar ik geraak er niet aan!!! nieuw is te duur!!! 460€ EXCL.

MIJN VRAAG IS; weet iemand of een aandrijf as van een A6 met dezelfde motor, ook dezelfde aandrijfas heeft?
want aan A6 aandrijfassen kan ik ZEER makkelijk aan geraken, prijs rond de 100€

rocky_gent 0

14 jaar

[quote=rocky_gent]De verstuivers zijn OK! het was de deksel die lekte, daar waar de verstuivers in gaan, is met een ruberen ring afgedicht! gewoon vuur en olie vaste silicone opgedaan en opgelost, ondertussen heb ik al 2000km zo gereden en het is nog altijd dicht!![/quote]
Het probleem met de lekkage is zo niet opgelost, het is slechts verdoezeld.
Het probleem waarom het daar lekt is het gevolg van een verstopt carterVentilatie.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Ik ben van plan om de deksel te vervangen, bij de volgenden onderhoud... zal dit dan opgelost zijn?

rocky_gent 0

14 jaar

Het probleem is juist niet de deksel of afdichting.

Carterventilatie zit verstopt.... deze bevind zich beneden en tussen de turbo en de inspuitleidingen aan de pomp.
Die hebben ze goed verstopt.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.