Audi A4-Avant: Wagen moet lang starten voor deze aanslaat bij koude motor FC P0

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.2

Dag allen,

ik heb hier een Audi A4 avant 3.2 automaat 195kw.

De Audi presteerd perfect maar bij koude motor duurt het even (letterlijk 3 a 4 seconde) voordat de motor aan slaat!
Ik lees vervolgens fout code P0087 uit betekend dat de raildruk te laag is geweest.

Ik heb als eerste de raildruk sensor vervangen (die op de rail zit tussen de cilinderkoppen in) maar dit heeft niet geholpen.
Omdat het een probleem van drukveries is had ik het idee om in de aanvoerslang naar de hogedrukpomp een terugslagklep te plaatsen.
Nadat ik dit gedaan heb kom ik er achter dat als de motor even gedraaid heeft en de motor afgezet word de betreffende slang van de hogedrukpomp afschiet door een te hoog opgebouwde druk! Als ik er mee rij is er niks aan de hand, de slang klapt er pas vanaf na een paar minuten stil staan.

Even voor de duidelijkheid: De betreffende slang waar ik de terugslagklep ingezet heb loopt van een harde kunststof slang welke langs het luchtfilterhuis tegen het chassis zit en loopt over het luchtfilterhuis naar de pomp toe. De pomp heeft verder 1 stalen leiding welke naar de brandstofrails gaan. Aan de onderkant van de pomp zitten 2 sensoren waarvan de ene 2 en andere een 3-polige stekker verbinding heeft.

Verder heb ik als info dat het me opviel dat de raildruk bij NIET draaiende motor die wel kort daarvoor gelopen heeft 7579kPa (75,8 Bar) is en deze juist zakt als de motor draait!!

Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn???



Gr Chris

Chris en Pat

Geplaatst door Chris en Pat (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

die geplaatste terugslagklep kan je er weer uit halen. de benzine kan nu schijnbaar geen kant meer op, je zet de motor stil en door de warmte zet de boel uit dus loopt de druk ontoelaatbaar op.

Meet eens de accuspanning tijdens het starten. het kan dat hij te ver wegzakt door b.v. een zwakke accu of slechte overgang waardoor de elektrische benzinepomp niet of matig zijn werk kan doen.

Chris en Pat (0) PRO, 11 jaar geleden

De terugslagklep is inmiddels weer verwijderd...

De auccu spanning zakt tijdens het starten (wanneer ie er dus lang over doet om aan te slaan) niet onder de 10,7volt.
Ik zou zeggen dat dit voldoende moet zijn...
Ik heb er tevens 2 startaccu's bij gezet als test maar dit helpt niks...

Verder verwacht ik tevens geen accu probleem omdat de storings code P0087 terug blijft komen.

Gr Chris [quote=audia4]die geplaatste terugslagklep kan je er weer uit halen. de benzine kan nu schijnbaar geen kant meer op, je zet de motor stil en door de warmte zet de boel uit dus loopt de druk ontoelaatbaar op.

Meet eens de accuspanning tijdens het starten. het kan dat hij te ver wegzakt door b.v. een zwakke accu of slechte overgang waardoor de elektrische benzinepomp niet of matig zijn werk kan doen.[/quote]

Chris en Pat (0) PRO, 11 jaar geleden

De oplossing is gevonden ! ! !

ik heb de hogedrukpomp van het brandstofsysteem vervangen en inmiddels kan ik met zekerheid concluderen dat die pomp het probleem was.

Dank voor het meedenken.



Chris

moderator pc forum (0) PRO, 11 jaar geleden

[b] En bedankt Chris voor het vermelden van de oplossing. wordt zeer op prijs gesteld.[/b]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.