auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4-Avant: Audi A4 1900 Tdi Geen Verwarming Meer !!

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 TDI

ik heb een audi a4 en heb geen verwarming meer !! heb thermostaat vervangen maar heb nog steeds geen verwarming!
temperatuurmeter blijft gewoon helemaal beneden staan! darmen worden lichtjes warm . maar niet zo warm als voorheen.
KAN IEMAND MIJ HELPEN AUB

GRTZ JURGEN

Geplaatst door

JURGENDC (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Goed mogelijk dat het schoepje van de waterpomp is losgelaten. Zodoende is er geen circulatie en zal de kachel niet warm worden.
Controleer met een draaiende motor of er circulatie aanwezig is door te kijken bij het zwarte dunne slang aan het koelwater reservoir.

Deze dunne zwarte slang even losmaken van het koelwater reservoir en bekijk of er circulatie is.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

vreemd want als de waterpomp stuk zou zijn moet de motor juist heel warm worden, omdat er geen circulatie is!

jan5047 0
badge

12 jaar

is dat normaal dat de temperatuurwijzer gewoon beneden blijft staan.

JURGENDC 0

12 jaar

Na welk tijd blijft temperatuur laag? 15 minuten of na een uur?Gaat de thermostaat wel open?Is je kachelradiateur niet verstopt?Heb je koelsysteem ontlucht?Er kan namelijk na het vervangen van thermostaat lucht in de verwarming gedeelte blijven zitten.Die moet je zien uit te halen.

voyager 0

12 jaar

[quote=jan5047]vreemd want als de waterpomp stuk zou zijn moet de motor juist heel warm worden, omdat er geen circulatie is![/quote]
Dat valt soms reuze mee, is de ervaring. Tot +/- 70-80 km/u is er soms weinig aan de hand, daarboven loopt het dan snel op.
De pomp doet blijkbaar dan altijd nog wel iets......

moderator 0
badge

12 jaar

Hoi iedereen,
ik heb gisteren verder gekeken naar de audi . ik heb de motor een 30 min laten draaien en heb dan het slangetje van het koelwaterreservoir los gehaald en daar kwam koelvloeistof uit.
iki heb de vagcom aangesloten en de temperatuur uitgelezen 90graden ! dus dit is toch goed ? heb dan een output test gedaan met het dashbord omdat ik dacht dat misschien het wijzertje defekt is . het wijzertje word aangestuurd en het werkt maar niet supergoed nu blijft hij hangen rond de 70graden, dus nu weet ik dat ik met dat temperatuurmetertje geen rekening moet houden want het werkt niet correct.
maar heb wel nog steeds geen verwarming ik heb dan de airco uitgelzezn en kreeg volgende foutcodes
01274 air flow flap positioning motor V71
00604 potentiometer positioning motor for air flow flap G113
00819 high pressure sensor G65
heb deze gewist de motor laten draaien en dan weer uitgelzezn nu blijft nog enkel deze foutcode over
00819 high pressure sensor G65
zou dit iets kunnen te maken hebben met mijn probleem of niet ?
ik zit te denken zou er niet ergens een flap blijven openstaan dat er geen warme lucht naar binnen kan stromen ?? want de motor is op bedrijfstemperatuur 90 graden volgens de vagcom

ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan brengen

JURGENDC 0

12 jaar

hoi iedereen heb gisteren nog wat verder gezocht voor mijn probleem.
heb al de stelmotors aangestuurd en ze werken allemaal . dus dit kon het niet zijn .
tot ik met de wagen eens ging rondrijden. ik had de vag com mee en reed enkele km en de temperatuur volgens de vagcom was al rond de 125graden. aangezien de temeratuurmeter op het dashbord niet werkt . toen begon het koelvloeistof lampje op het dashbord te branden . ben gestopt en draaide het expansievat open veel druk en het water spoot eruit. heb het bijgevuld en tegen dat ik thuis was brande het weer expansievatje bijna leeg en de temperatuur op de vagcom boven de 120 graden.
IK DENK DAT IK MET EEN KAPOTTE CILINDERKOPPAKKING ZIT . hoe kan ik dit zeker weten
dacht eerst waterpomp maar als ik het zwart darmpje op het expansievatje eraf neem komt er na een tijd koelvloeistof uit dus heb ik toch circulatie of moet er daar altijd water uit komen zowel bij koude als bij warme motor .

KAN ER ME AUB IEMAND VERDER HELPEN

GROETJES JURGEN

JURGENDC 0

12 jaar

[quote=JURGENDC]als ik het zwart darmpje op het expansievat eraf neem komt er na een tijd koelvloeistof uit dus heb ik toch circulatie of moet er daar altijd water uit komen zowel bij koude als bij warme motor[/quote]
Dat er na een tijdje pas koelmiddel uit de slang komt is niet juist, dit moet continu het geval zijn.
Het komt voor dat de schoep van de waterpomp los ligt en toch af en toe meedraait.

Lekke koppakking denk ik nog even niet aan.....

Gr. Paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

uit dat kleine dunne darmpje op het expansievat moet steeds koelvloeistof uitkomen zeg je ! bij koude motor ook of enkel bij een warme motor?
hoe kan ik testen of het wel degelijk de waterpomp is die kapot is ???

GRTZ JURGEN

JURGENDC 0

12 jaar

maar waarom moet ik dan steeds koelvloeistof bijvullen ? want ik heb nergens geen lekken.
kan eventueel het expansievatje zelf kapot gaan en voor problemen zorgen ??
als de motor heel warm staat dan draai ik de dop los maar die is er nog niet af en dan spuit het water eruit langs onder ??

grtz jurgen

JURGENDC 0

12 jaar

Als de werkelijke temperatuur van de motor in de meetwaarden van het motorregelapp. 90 graden is dan denk ik ook aan de waterpomp.Toch de waterpomp loshalen dus voor controle.
Misschien kun je nog om te proberen een electrisch waterpompje van de sloop halen en deze tussen de aanvoerslang van de kachel monteren.Als de kachel dan wel warm word dan weet je in elk geval dat je airco/kachelregeling goed is.
Bij deze tdi motoren loopt de temperatuur stationair en bij lichte belasting niet snel op.
Als je een proefrit maakt met flinke belasting en de temperatuur in de meetwaarden van je tester blijft oplopen in combi met koude kachel = geen circulatie,(niet te ver doorrijden met hete motor)

erik2819 0
badge

12 jaar

[quote=JURGENDC]als de motor heel warm staat dan draai ik de dop los maar die is er nog niet af en dan spuit het water eruit langs onder ?? grtz jurgen[/quote]
Kan kloppen. Dit is een overdruksysteem. Het kookpunt ligt boven de 100 gr. Draai je de dop open, gaat het water koken en door de druk loopt dan het water via de overloop er uit.

moderator 0
badge

12 jaar

Hoi iedereen
ik heb het probleem gevonden , het was inderdaad de waterpomp de schoepen zaten los op het asje !! dus morgen een nieuwe waterpomp monteren en dan zal het probleem opgelost zijn .

ik heb nu juist nog 1 vraag , hoe werkt de spanrol met de demper om de distributieriem aan te spannen?

iedereen bedankt voor de snelle oplossing .

grtz jurgen

JURGENDC 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.