Audi 80: Warm worden en schokken

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 (66KW)

Ik heb mijn Audi sinds vorig jaar augustus, en ik heb sindsdien een grote beurt laten doen waarbij het thermostaat huis is vervangen omdat deze lekte en ik dus steeds koelvloeistof moest bijvullen en de motor soms goed warm werd. Sindsdien nergens last meer van gehad, tot vorige week. toen zag ik dat de motor wel heel erg warm werd wat resulteerde in wat rook dat onder de motor kap vandaan komen en tot boven de 95 graden warm worden. KVS gecontroleerd was ver onder het minimum dus bijgevuld en nu had ik het vanmorgen weer dat de auto behoorlijk warm werd terwijl het koelvloeistof niveau bijna niet gedaald is. Maar het vreemde is dus met voldoende KVS word de motor goed warm altijd als je stilstaat en dat gaat dan gepaard met een branderig luchtje.

Plus als de motor nog koud is wil deze best wel eens schokken zodra deze op temperatuur is komt het euvel niet meer voor. wat kan deze beide euvels zijn?

Karelse1989

Geplaatst door Karelse1989 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Roger10 (0), 13 jaar geleden

Termostaat die niet of onvoldoende open gaat of een waterpomp die niet voldoende circuleerd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.