Ik heb mijn Audi sinds vorig jaar augustus, en ik heb sindsdien een grote beurt laten doen waarbij het thermostaat huis is vervangen omdat deze lekte en ik dus steeds koelvloeistof moest bijvullen en de motor soms goed warm werd. Sindsdien nergens last meer van gehad, tot vorige week. toen zag ik dat de motor wel heel erg warm werd wat resulteerde in wat rook dat onder de motor kap vandaan komen en tot boven de 95 graden warm worden. KVS gecontroleerd was ver onder het minimum dus bijgevuld en nu had ik het vanmorgen weer dat de auto behoorlijk warm werd terwijl het koelvloeistof niveau bijna niet gedaald is. Maar het vreemde is dus met voldoende KVS word de motor goed warm altijd als je stilstaat en dat gaat dan gepaard met een branderig luchtje.
Plus als de motor nog koud is wil deze best wel eens schokken zodra deze op temperatuur is komt het euvel niet meer voor. wat kan deze beide euvels zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Termostaat die niet of onvoldoende open gaat of een waterpomp die niet voldoende circuleerd
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar