na vervangen van temp sensor bleek mn termostaat ook kapot te zijn, nu na vervangen ervan de volgende vraag:
wat is de normale bedrijfstemperatuur van jouw 5 cylinder (water en olie)?
mijnes bljft nu met een nieuwe thermostaat bij genoeg rijwind hangen rond de +/- 80 graden, ook na effe lekker 140 km/h zie ik m niet warmer worden.. zonder veel rijwind in de stad komt ie wel prima boven de 95
is mn nieuwe therostaat toch niet in orde?? tis er wel eentje die opent bij 87C originele van de dealer.
groet menno
[url=http://img513.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img513.imageshack.us/img513/5104/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij mij is de koelvloeistof van de NG altijd 90 graden. Wellicht dat je thermostaat kapot is...
de dashboard meter is slechts ter indicatie, en niet geheel betrouwbaar...
Mijn temperatuurmeter komt niet boven de 70 graden uit. Soms bij warm weer en in de stad rijdend loopt de temp op tot 90 graden.
Met de diagnosetest is de motor temp 90 graden en bij een hogere temp slaat de vetilator gewoon aan.
Kort gezegd: Die meter is inderdaad ter indicatie.
17 jaar
Rij zelf al jaren met een 80 cabrio 2.3 55 cyl. De temperatuurmeter schommelt nu al jaren op en neer en valt soms zelf helemaal weg. Er is mij verteld dat er een kleine diode achter op de meter vervangen moet worden. Volgens de audi dealer niet veel werk en diode kost een paar eurie
17 jaar
Rij zelf al jaren met een 80 cabrio 2.3 55 cyl. De temperatuurmeter schommelt nu al jaren op en neer en valt soms zelf helemaal weg. Er is mij verteld dat er een kleine diode achter op de meter vervangen moet worden. Volgens de audi dealer niet veel werk en diode kost een paar eurie
17 jaar
Rij zelf al jaren met een 80 cabrio 2.3 55 cyl. De temperatuurmeter schommelt nu al jaren op en neer en valt soms zelf helemaal weg. Er is mij verteld dat er een kleine diode achter op de meter vervangen moet worden. Volgens de audi dealer niet veel werk en diode kost een paar eurie
17 jaar
het onderdeel (spanningstabilisator) kun je testen 12v in 9v uit het middelste pootje is de min.
Gr. paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Cabriolet of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar