close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3: Witte rook en koelvloeistof verlies

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Bkd

Hallo. Ik heb een vraagje ben met mijn auto bezig de distributieriem moet er af
Maar nu heb ik het volgen. als ik de blokkeer pen in de inlaat Nokkenas poelie gaat die zo in. Alleen de uitlaat Nokkenas poelie gaat die veel minder ver in hoe kan dit? Ik of moet ik de 3 boutjes op de poelie dan iets los draaien dat die er wel goed in past? Mvg johan

Geplaatst door

johanzk1988 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Johan poelie nokkenas niet loshalen, je had m beter kunnen fixeren met de oude riem er nog op. Poelie heeft meestal iets spanning tov de dis riem. Let op de merktekens en draairichting en vergeet de waterpomp niet te vervangen. zet zelf meestal even n paar merktekens met n rode lakstift met de riem er nog om . weet je zeker dat je goed zit


Groet Johan

Hallo Johan. bedankt voor je snelle reactie.
De riem zit er nog om. heb ik eerst laten zitten om dat ik de blokkeer pen er niet helemaal in kreeg. Ik de cilinderkop moet er af in verband met koelvloeistof verlies
Waterpomp word ook gelijk mee vervangen als alles er weer op kan

Mvg johan

johanzk1988 0

6 jaar

Dan heeft het plaatsen van de pen niet zoveel zin , alles moet toch uit elkaar , kop vlakken , kleppen controleren , eventueel af persen van de kop als er scheurtjes tussen de kleppen zitten wordt het een andere kop

Oké bedankt dan laat ik dat achterwegen.
Weet je ook als de nokkenassen er uit moeten om de kop te demonteren?

johanzk1988 0

6 jaar

Merktekens staan op snaar en poelie als deze weer in elkaar zit he blok een aantal malen rond tornen dan de spanner nog maals spannen, bij de meeste koppen gaan de nokkenassen er niet uit doe je dit wel ( wat mij in dit geval nuttig lijkt ) merk alles goed en duidelijk, ieder onderdeel wat eraf komt krijg je dan weer op de juiste plaats, dit is het halve werk en voorkom je problemen mee. werkse Johan .
Met vlakken moet de kop kaal zijn vandaar

Groet van Johan

Nokkenassen moeten er zo wie zo uit .

Dat staat er al Kaleido met vlakken moet de kop kaal zijn !!!!!!!!

Ik heb uw bericht niet gelezen sorry sorry , rechtstreeks gereageerd , nogmaals sorry.

Kaleido we zijn mensen en zijn hier om anderen te helpen niets aan de hand , niemand is perfekt en we doen onze best , fijne avond Johan

De nokkenas poelie moet er ook af nu ben ik vandaag nog heel even bezig geweest heb alle bouten los nu zit er nog wat onder hoe krijg ik die er af jij een idee Johan?

Mvg

johanzk1988 0

6 jaar

Ha Johan
Dit is toch een nokkenas met zadels , dan goed merken en op een stuk karton of iets dergelijks in de juiste volgorde. , zadels moeten los en later weer precies op dezelfde plaats. alles moet eraf als de kop gevlakt word.

Stuur even een foto mee.

Groet Johan

Hallo Johan poelie is er af.
Had even een klein tikje nodig is een poelie met demper. Heb de cilinderkop er af. Heb de kop even bekeken wat me wel op voel is dat ik een paar schuurtjes zag tussen de kleppen. van klep naar klep. En de gloei spiral zag ik ook een schuurtj
Dit zal denk ik vervangen worden of zou het mee vallen

johanzk1988 0

6 jaar

Ha Johan
Laat m door n goed bedrijf weer in orde maken dan weet jij dat je dalijk weer rijden kunt, moet meestal ff tikken om los te halen, vervang in elk geval ook de gloeibougies. en persoonlijk denk ik dat het wel meevald . draai van toilet papier of keukenrol dunne rolletjes en plaats er 1 in elk gat waar een kopbout heeft gezeten dat zuigt de olie er mooi uit, heb je dadelijk gemak van.

Mvg Johan

Als er scheurtjes tussen de kleppen zitten is dat bij deze types vaak ook je probleem van koelvloeistofverlies.
Laat de kop af persen dan weet je het , lassen is een optie , maar vaak komt het weer terug.

Kop heb ik laten afpersen en is kapot.
Bij 1 schuurtjes lekte die dus dat word een andere
Nu heb ik een andere op het oog maar die eindigt met de letter c de kop van mijn was letter b nu vraag ik me af is het allemaal het zelfde gaat het passen?

johanzk1988 0

6 jaar

Ik heb een vraagje heb me kop laten vlakken en afpersen bij een bedrijf.
Maar nu weet het bedrijf niet welke koppakking ik nodig heb hoe kom ik hier achter zijn 3 verschillen de diktes kop is licht gevlakt zijden ze iemand een idee?

johanzk1988 0

6 jaar

Heb je de oude pakking nog ? daar is aan te zien hoe dik hij is , zitten gaatjes of kerfjes in een lipje aan de zijkant.

Oké deze cilinderkop zat op een andere motor maar heb hem er wel bij gekregen
Zal is kijken straks bedankt voor je reactie

johanzk1988 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.