Audi TT 2000: Witte rook uitlaat en KVS verbruik

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AJQ, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 132

Hallo iedereen!
Ik heb onlangs de thermostaat laten vervangen van mijn audi tt deze bleef vast zitten waardoor ie niet open ging,kwam er pas laat achter (na 1 jaar) omdat de meter in dash wel aangaf dat ie 90graden werd wat niet klopt via het trucje van de clima zie je de werkelijke waarde deze werd max 70 graden dus vandaar dat ik m direct heb laten vervangen, sindsdien wordt ie weer 90+ graden maar heb ik koelvloeistof verbruik ik heb met lamp gekeken zie nergens echt lekkage van kvs, wat me nu met dit koudere weer opvalt is dat ie ook witte rook uitstoot uit de uitlaat meer dan andere autos die in de file staan zeg maar, bij rijden zie je het niet maar bij stilstaan wel, ook ruik je in de auto bij stilstaan lopende motor olie lucht maar dit is al langer zo tijdens rijden geen geur in interieur, ik moet om de 300 km gereden ongeveer een halve liter kvs bijvullen, kan iemand me alsjeblieft op weg helpen wat het zou kunnen zijn of waar ik kan beginnen met zoeken? De verwarming werkt prima trouwens wordt heel warm auto rijdt ook gewoon goed verder,
bedankt vast!
Mvg
Dave

Da4r

Geplaatst door Da4r (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi TT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Theo Sparenburg (10), 6 jaar geleden

Alles nogmaals goed op lekkage controleren. Zeker alles in de buurt van de vervangen thermostaat.
Volgende stap even de auto koud en warm onder druk ( laten) zetten. Ook kan je nog even de test met "de snuffelaar" (laten) uitvoeren. Als laatste mogelijkheid is er ook nog de drukverliestest. Dus als je dit niet zelf kan doen even langs de garage voordat het probleem groter wordt.


vr,gr. Theo

Da4r (0), 6 jaar geleden

Theo bedankt als het externe lekkage is zou ik toch ook geen witte rook uit de uitlaat moeten hebben toch?

Theo Sparenburg (10), 6 jaar geleden

In ieder geval niet overmatig. Met onder druk zetten controleer je of er verlies is. Als er verlies is maar nergens lekkage is tijdens het onder druk staan zit de lekkage vermoedelijk binnen. Er wordt ook wel eens tijdens het onder druk staan gas gegeven om te zien of de meter dan uitslaat.
Mocht dit niets uitwijzen dan naar de snuffeltest om te controleren of er uitlaatgassen in het koelsysteem komen.
De laatste mogelijkheid is de drukverliestest.



vr.gr. Theo

Da4r (0), 6 jaar geleden

Heb kvs lek in een y stuk verholpen door een nieuwe en carterventilatie rubber slang vervangen tot nu toe geen rook

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.