audi 2.3 NG :verbruikt +-16l/100km bij gewoon cruisen ,voor de rest fantastische wagen maar bij de tegenwoordige brandstofprijzen niet meer te betalen ,wie kan mij helpen dit véél te hoge verbruik te reduceren
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koudestartverstuiver die door blijft lopen, deze even bij warme motor demonteren, het gat afdichten en in een jampotje hangen. Motor starten. Mag geen druppel lekken. Doet ie dat wel, Steker er af halen, nog lek?? haal bij een BOSCH-SERVICE een nieuwe. Is gelijk aan origineel en ca 20% goedkoper. Lekkage over na demontage steker dan is het thermotijdcontact in het watermondje van de cilinderkop stuk.
Oh ja, hij zit gemonteerd aan de zijkant van de inlaatbochten, gaat een brandstofleiding en een blauwe steker heen. zit met 2 inbusjes m5 vast.
Is dit niet het probleem, dan de lamdasonde en drukken/afstellingen van het KE-jetronic systeem bij een Bosch-service laten controleren. (BOSCH-Service heeft tegenwoordig meer kennis van deze motoren dan de gemiddelde Audi dealer, en beschikt over alle afstel gegevens.)
als de koudestartverstuiver blijft lopen is dit toch te merken aan een hogere CO ,niet?,Lamda-sonde is nagekeken,deze is wel iets trager dan nieuw maar werkt voor de rest perfect,de twee contacten onder en boven nabij het rubberen luchtfilter-gedeelte zijn reeds vervangen,ook verdelerkop en -kabels zijn nieuw
19 jaar
CO voor de kat wordt te hoog, erna hoeft niet als de kat heet is en goed werkt....
Het kan ook dat het binnenwerk in de kat los ligt en de boel verstopt. geef er eens een flinke klap tegenaan, als er iets in rammelt heb je bingo.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Cabriolet of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar