Austin Metro : versnellingsbak x eindoverbrenging Austin Metro 1986

hei geachte leden

Kan er mij iemand de technische gegevens bezorgen van de eindoverbrengingen van alle versnellingen + de eindoverbrenging van het diffrentieel van een Austin Metro van 27/05 / 1986 met een 1000cc motor . En is het waar dat die versnellingsbak x diff het zelfde is bij een 1300cc motor van dat merk. En zou het mogelijk zijn dat die versnellingsbak + de aandrijfassen passen onder een Mini cooper van 1976 , daar ik dacht dat ze de zelfde voortrein voor de Metro hebben gebruikt als van de Mini.Of is de spooring van een Metro toch breeder als van de Mini? Graag zoveel mogelijk info hierover en dank bij voorbaat.

JPS auto

Geplaatst door JPS auto (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Austin Metro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Mausx (0), 14 jaar geleden

de motor van een metro past zo in een Mini, mits deze op 12" wielen staat. anders klopt de kilometerteller voor geen meter meer.
het enigste probleem is dat je geen kachelaansluiting hebt en geen bypass op de waterpomp. ook zul je andere bevestigingen moeten monteren voor de radiateur. en het in/uitlaatspruitstuk is anders ivm een andere uitlaat en meer ruimte voor de carburateur.(van een Mini past er zo op)
o ja, en de koppelingscilinder zit 10cm verder, leiding moet langer.
het voortrein is compleet anders en gaat er niet onder passen.
het differentieel is van beide motoren hetzelfde, de versnellingen zit iets verschil in.

ik heb geen idee wat jouw bedoelingen zijn maar ik denk dat er zo'n motor in een mini gebouwd moet worden. dat gaat prima rekening houdend met voorgaande. je zult van alles over moeten zetten maar dat is goed te doen.

JPS auto (0), 14 jaar geleden

De bedoeling is van de versnellings bak of eventueel alleen de diffrentieel overbrenging te gebuiken op een Mini cooper innocentie 12H motor om op topsneldheid minder toeren te maken van de motor om wat zuiniger te rijden .Daarom heb ik eigelijk de versnellingsbak verhoudinggegevens van elke versnelling nodig + de eindoverbrenging gegevens van de metro om te kunnen vergelijken met de orginele bak van de Mini. En de aandrijfassen als die zouden hebben gepast zou ik gebruikt hebben om dat onder de Mini te plaatsen daar die nog met een soort kruiskoppeling tegen versnellingsbak kant zit i.p.v. homokenitische as aansluiting gelijk de metro.

Mausx (0), 14 jaar geleden

kruiskoppelingen onder een mini van '76? dat klopt niet. daar horen ook "normale" steekassen onder. of is het een 850 met zo'n lange versnellingspook uit het schutbord?

en de versnellingsbak van een metro is juist korter, dat kan ik je zo vertellen. dan kun je beter een bak of complete motor zoeken van een 1.3i

en ook nog, de differentieeltjes zijn bijna allemaal hetzelfde, het zijn de tussentandwielen die je moet veranderen. die van krukas naar bak. daar zit het meeste verschil tussen.

JPS auto (0), 14 jaar geleden

Daarom dat ik juist de gegevens van ten1: de versnellingen van een metro zowel van een 1000cc als een 1300cc wil hebben BV 1versnelling =3,300 2versnelling = 2,074 3de=1,353 en de 4de = bijna altijd 1,000 en inderdaad ik heb me verkeerd uitgedrukt met de dif overbrenging bedoelde ik ook de tussen tandwielen waar u het over hebt maar dan liefst in cijfers = bv 62x17(3,65à 1 ) of 62x18 ( 3,44 à 1 )en welke overbrenging is dan de beste om met een redelijk gerudiceerd toerental de 120 x meer te halen.En die Mini cooper inocentie is nog met 10duim wieltjes uit gerust. Maar over die aandrijfassen heb ik ook al aan getwijfeld of het nog wel de orginele bak is die onder een 1300cc/12H motor zit. Waar kan je tenandere de motornr x de versnellingsbak nr vinden om juist te weten te komen of alles wel orgineel is?alle info is welkom.

Mausx (0), 14 jaar geleden

Een versnellingsbak nummer bestaat niet, dat is gecombineerd met het motornummer en die staat rechts op een genageld plaatje onder de temperatuurmeter.

Gegevens van metro bakken heb ik niet maar die zijn allemaal gemaakt voor 12" wielen en hebben een te korte overbrenging voor 10". zowel 1000 als 1300 zijn het zelfde. het simpelste is een metro motor er in zetten en 12"wielen monteren. dan rijdt het aardig rustig. dat is hetzelfde als de uitvoering die na 89 met schijfremmen geleverd werd.

En over wat voor Mini hebben we het nu want je gebruikt alles door elkaar, Cooper en Innocenti werden niet meer gemaakt in '76

als je het complete motornummer hebt dan kan ik wel uitzoeken wat voor motor het is.

JPS auto (0), 13 jaar geleden

bedankt aan iedereen en zeker aan Mausx voor zijn grondige uitleg.Maarik heb het voorlopig anders opgelost een complete andere motor met bak gekocht + diverse onderdelen aan een schappelijke prijs en na ik de oude motor heb vervangen, ga ik de motornr enz. is grondig schecken en kom ik maby nog wel een keer terug op deze site en bij mausx terecht kan die dan voor mij ééns uitzoeken of het een orginele motor betreft x versnellingsbak.Sorry voor de laattijdige voorlopige uitkomstmelding, maar ik ben ook zo druk en ben er voorlopig ook niet meer méé bezig geweest!groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Austin Metro of stel zelf een nieuwe vraag.