close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW Z3: 1.8i : Startprobleem

Bouwjaar: 1996

Als ik mijn contactsleutel omdraai kunnen er 3 dingen gebeuren:
- De motor slaat heel snel aan zonder enig probleem.
- De motor slaat niet aan.
- De motor slaat aan maar klimt al schuddend (maar traag) naar zijn stationair toerental.

De auto heeft 'nog maar' net 130.000km op de teller staan en van slecht starten zou toch nog geen sprake mogen zijn?

Bij BMW weten ze volgens mij ook niet meer wat doen, ze hebben ondertussen de elektronische starter vervangen, de motor uitgelezen, enkele leidingen vervangen en veranderingen doorgebracht aan de elektronische injectie. Maar niets heeft al geholpen.

Is er iemand die een gelijkaardig probleem heeft gehad of weet hoe hij dit kan verhelpen?

Ik dank u alvast bij voorbaat voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Thomas Kauffmann

Geplaatst door

TK (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Ik heb met mijn E36 ook wel eens dat hij niet aanslaat (draait wel rond) .
Het probleem komt alleen voor bij de E36 van 1996,Bij het uitlezen van het storings geheugen komt er niets uit.
Het probleem bij mij is een software fout in het EWS systeem .
De storing komt alleen voor als je de sleutel snel in het slot steekt en gelijk start.
De EWS heeft de sleutel nog niet herkend,hij start pas weer als je de sleutel er 30sec uitlaat.
Het komt alleen bij E36's voor van een aantal maanden in '96

Het verklaard nog niet je andere probleem

Misschien heb je hier iets aan

bmw-ton 0

19 jaar

Alvast bedankt voor de reactie, maar ik denk niet dat het daaraan kan liggen. Ik steek namelijk altijd mijn sleutel al in het contact en draai hem in stand 2, ondertussen doe ik mijn gordel aan en als dan alle lampjes uit gegaan zijn start ik pas (gewoonte van met diesels rond te rijden denk ik).

MVG,

TK

TK 0

19 jaar

twee dingen misschien;

1) weet je 200% zeker dat je niet met je voet op het gas zit als je start?? Mijn eigen vader deed dat steeds waardoor de DME erg van slag kan raken.

2) stappenmotor vervuild? Die regelt stationair toerental, dus daar zit ook misschien iets in.

Good luck; ik volg hier de uitslag

Alex218 0
badge

19 jaar

De eerste mogelijk is het al niet, daar had ik al speciaal zitten op letten. Het tweede laat ik de BMW-garage volgende week uitzoeken, hij moet toch binnen voor een knopje van de zetelverwarming te vervangen. Ik hou je op de hoogte, en alvast hartelijk bedankt.

MVG,

Thomas

TK 0

19 jaar

Stappenmotor en lambdasonde zijn nagekeken en er is een nieuwe luchtdebietmeter geplaatst. Toch blijft het startprobleem bestaan. Nu weten ze het bij BMW helemaal niet meer, en beginnen ze stilaan vervelend te doen omdat ze meer geld verliezen (want ik heb nog garantie, auto is occassie gekocht 6 maanden geleden) dan ze er aan verdiend hebben.

Zijn er nog mensen met ideeën?

MVG,

Thomas

TK 0

19 jaar

Is er ooit brandstofdruk gemeten? Kan zijn dat er bij het starten te weinig druk is.

chaan 0
badge

19 jaar

Mocht jij het nog niet opgeven zou ik eerlijk gezegd toch aandringen.. Het kan nooit zo zijn dat je met een auto de weg op moet die niet betrouwbaar is qua starten.

Laat ze maar contact opnemen met collega dealers of de importeur, want of ze het zat worden of niet je hebt garantie.

Wat er gebeurt als je niet hard of lang genoeg aandringt, kan je lezen in dit topic:
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...

Alex218 0
badge

19 jaar

De dealer heeft het helemaal opgegeven, hij heeft alle hierboven vermelde dingen nagekeken. Volgens de mensen van de garage zit het probleem in de electronica en mits het geen constant probleem is, kan men dit (volgens hun) onmogelijk opsporen. Ondertussen hebben ze ook een nieuwe bestuurderszetel moeten plaatsen, zetelverwarming weigerde dienst. En de katalysator is beginnen 'tikken', dus dat zijn ook nog extra kosten.

Toch alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groeten,

Thomas Kauffmann

TK 0

19 jaar

Ik blijf zoiezo aandringen bij BMW om het probleem op te lossen, maar zelf weten ze het gewoon niet. In Nederland kunnen jullie terecht bij 'Bovag', maar ik zou niet dadelijk weten waar ik in België terecht kan. BMW-Belgium 2 weken geleden aan de lijn gehad (kreeg telefoon van hun voor een tevredenheidsonderzoek, en heb dan maar ineens mijn onvrede verkondigd), deze mensen gingen contact opnemen met mijn concessiehouder en dan het probleem verder uitpluizen. Tot de dag van vandaag niets meer van gehoord.

Ik hou jullie op de hoogte als ik zelf meer weet.

MVG,

Thomas

TK 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Z3 of stel zelf een nieuwe vraag.