auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: 3 probleempjes met een G3 systeem E46

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.9

De volgende problemen heb ik.

Ik heb voor twee weken geleden een andere motor in mijn bmw gezet.
De oude motor had zo'n 260000 km gereden en was aan zijn eind.
Nu heb ik een motor met 61000 km geplaats maar heb nog wel drie problemen met het gas systeem.

Allereerst een probleem dat zich met de vorige motor ook voor deed.
Soms maar alleen als de motor warm is slaat me de motor af bij het automatisch overschakelen van benzine naar gas.
Als ik dan toevallig al een flinke snelheid heb kan ik door de snelheid die ik heb de motor nog wel aan de praat houden dan langzamer hand begint ie goed te draaien. Maar heb ik bijvoorbeeld een laag toerental en geen snelheid slaat ie direct af.
Dit is dan alleen maar als ik vlak daarvoor ook al een stuk gereden heb en de motor nog warm is.
S'morgens als ik naar mijn werk rij en ik rij weer terug is er geen probleem.

De volgende twee problemen heb ik alleen met de huidige motor.
Het duurt soms enorm lang voor hij overschakeld op gas dan heb ik al wel 4 of 5 km gereden.
En de ene keer heb ik het wel en de andere keer niet maar dan wil hij heel slecht optrekken hij wil dan ook niet hoog in de toeren komen.


Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om deze probleempjes kwijt te raken.
Ik ben vrij technisch aan gelegd dus zou het zelf moeten kunnen maar ik weet niet waar ik het moet zoeken.

Geplaatst door

bprijs (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is er dan niemand die me hier mee kan helpen anders ben ik genoodzaakt een bedrijf in te schakelen.








[quote=bprijs]De volgende problemen heb ik.

Ik heb voor twee weken geleden een andere motor in mijn bmw gezet.
De oude motor had zo'n 260000 km gereden en was aan zijn eind.
Nu heb ik een motor met 61000 km geplaats maar heb nog wel drie problemen met het gas systeem.

Allereerst een probleem dat zich met de vorige motor ook voor deed.
Soms maar alleen als de motor warm is slaat me de motor af bij het automatisch overschakelen van benzine naar gas.
Als ik dan toevallig al een flinke snelheid heb kan ik door de snelheid die ik heb de motor nog wel aan de praat houden dan langzamer hand begint ie goed te draaien. Maar heb ik bijvoorbeeld een laag toerental en geen snelheid slaat ie direct af.
Dit is dan alleen maar als ik vlak daarvoor ook al een stuk gereden heb en de motor nog warm is.
S'morgens als ik naar mijn werk rij en ik rij weer terug is er geen probleem.

De volgende twee problemen heb ik alleen met de huidige motor.
Het duurt soms enorm lang voor hij overschakeld op gas dan heb ik al wel 4 of 5 km gereden.
En de ene keer heb ik het wel en de andere keer niet maar dan wil hij heel slecht optrekken hij wil dan ook niet hoog in de toeren komen.


Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om deze probleempjes kwijt te raken.
Ik ben vrij technisch aan gelegd dus zou het zelf moeten kunnen maar ik weet niet waar ik het moet zoeken.[/quote]

bprijs 0

18 jaar

Wat voor een gasinstallatie zit erin?.

primera p11 0

18 jaar

Er zit een vialle gas systeem in met de pomp in de tank.

bprijs 0

18 jaar

Dat overschakelen op gas is temp gebonden.
De auto word wel normaal warm?.
Is dit een verdamperloze installatie, dat wil zeggen met 4 injectoren in het spruitstuk?.
Als er een verdamper inzit worden de slangen wel warm bij de verdamper?.

primera p11 0

18 jaar

Dit is een verdamperloze installatie met 4 injectoren op het spruitstuk.
De temperatuur word gewoon normaal 90 graden.
Soms doet ie het ook wel goed en gaat ie binnen 20 seconden over naar gas.
Maar meestal duurt het enorm lang.
Ik ga nu zometeen naar Agit in Rijssen zij bouwen gas systemen in eens kijken wat zij er van zeggen.
Want ik heb morgen alleen nog vrij en wil dan graag voor ik weer ga werken alles klaar hebben.
Ik laat het nog even weten zodat anderen er misschien ook iets aan hebbben.
Reacties zijn natuurlijk altijd welkom.

Groet Branko

bprijs 0

18 jaar

Zelf heb ik dat ook eens gehad met een ( foei ) Alfa 156, dat lag aan de lamdasonde dat het soms lang duurde dat hij overschakelde naar LPG.

Ronnie

ronnie6410 0

18 jaar

Bedankt Ronnie ik zal hier eens naar kijken.

Ik ben ook naar Agit geweest en je raad het al toen ik daar was helemaal geen problemen.
Een stuk of 7 keer opnieuw gestart en binnen 20 seconden schakelde hij over naar gas.
Dus zij konden op dat moment niet zien wat het probleem was.

Ik heb nu het meeste last dat hij slecht optrekt als hij op gas rijd.
Ik wou al weer naar agit toe maar op dat moment reed hij dus wel weer goed.
Ik heb het idee dat hij het er om doet dus ik wacht net zo lang totdat hij weer slecht rijd en dan als het uitkomt direct naar agit.

bprijs 0

18 jaar

Hij houd je dus een beetje voor de gek. toen jij dus 7 maal opnieuw starte was de auto natuurlijk al warm dan zou je er dus ook vanuit moeten gaan dat hij goed start. Maar hoe zit het als die koud is ?? Dan zit het probleem dus waarschijnlijk in je lambasonde.
Die Alfa die ik had, daarvan zaten de LPG injectoren onder het spruitstuk kun je natuurlijk niet bij, maar daarvan zaten er twee los waardoor hij valse lucht aanzoog, als ik starte moest ik hem eerst 30 sec laten lopen deed ik dat niet was het een wild paard als ik wegreed. Maar die is gelukkig weg en er komt ook nooit weer een A...
Waarom ik dat ding gekocht heb, dat weet ik op de dag van vandaag nog niet.

Groetjes ronnie

ronnie6410 0

18 jaar

Als de auto koud is start ie ook wel goed er zit gewoon geen logica in.
Hij start altijd wel goed omdat dat op benzine is maar soms duurt het gewoon heel lang voor ie op gas overschakeld.
Dit kan gebeuren als de motor nog koud is maar ook als ie al warm is als ik bijvoorbeeld daarvoor al een heel stuk heb gereden.
Maar het ergste is dat hij nu meestal op gas slecht optrekt gewoon totaal geen vermogen.
Maar het komt dus ook voor dat er helemaal niets aan de hand is.
Zou het niet kunnen zijn dat er een injector soms slecht werkt?

Groet Branko

bprijs 0

18 jaar

Dat is en vervelend probleem.
Kan hij beter niks doen, heb je de oorzaak ook sneller gevonden.
Die LPG injectoren zitten die bij jouw boven op het spruitstuk, ze zijn namelijk wel te testen gaat met druk in water meende ik, bij zoveel druk meende zo'n 3 bar moeten er dan weer een x aantal druppels komen zoiets is het. Ze kosten rond 120,00 ex btw p/s.
Maar dat was bij en Alfa, zal wel niet veel verschil maken LPG systemen zijn toch bijna allemaal gelijk.
Maar ik zou toch haast denken, dat als een LPG injector slecht werkt hij dan op 3 cilinders gaat lopen.
Die lamda sonde is gewoon uit te lezen bij de dealer, op goed of slecht werken.

Geen vermogen wat bij jouw het geval is zou ook je LMM ( lucht massa meter ) kunnen zijn, is ook uit te lezen, maar als deze stuk is, is hij stuk en werkt dan niet zomaar weer.
Als die dus defect is heb je ook geen vermogen. Voor die LMM bestaat een ruil systeem.

Groet Ronnie

ronnie6410 0

18 jaar

[quote=bprijs]De volgende problemen heb ik.

Ik heb voor twee weken geleden een andere motor in mijn bmw gezet.
De oude motor had zo'n 260000 km gereden en was aan zijn eind.
Nu heb ik een motor met 61000 km geplaats maar heb nog wel drie problemen met het gas systeem.

Allereerst een probleem dat zich met de vorige motor ook voor deed.
Soms maar alleen als de motor warm is slaat me de motor af bij het automatisch overschakelen van benzine naar gas.
Als ik dan toevallig al een flinke snelheid heb kan ik door de snelheid die ik heb de motor nog wel aan de praat houden dan langzamer hand begint ie goed te draaien. Maar heb ik bijvoorbeeld een laag toerental en geen snelheid slaat ie direct af.
Dit is dan alleen maar als ik vlak daarvoor ook al een stuk gereden heb en de motor nog warm is.
S'morgens als ik naar mijn werk rij en ik rij weer terug is er geen probleem.

De volgende twee problemen heb ik alleen met de huidige motor.
Het duurt soms enorm lang voor hij overschakeld op gas dan heb ik al wel 4 of 5 km gereden.
En de ene keer heb ik het wel en de andere keer niet maar dan wil hij heel slecht optrekken hij wil dan ook niet hoog in de toeren komen.


Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om deze probleempjes kwijt te raken.
Ik ben vrij technisch aan gelegd dus zou het zelf moeten kunnen maar ik weet niet waar ik het moet zoeken.[/quote]
Vraagje is dat duur zo`n nieuwe motor laten monteren? Hoe ben je te werk gegaan?
Thanks

leds4sale 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.