help!
bij koude motor start de wagen (wel niet zo als het moet maar het lukt)
bij warme motor start hij niet en als hij dan start draait hij onregelmatig en max aan 500tr/min en als men plots gas geeft valt hij uit (gelijdelijk gas geven lukt wel)
de ontstekingskaarsen werden vernieuwd en zien nu na een paar uur knoeien roet zwart
de wagen werd reeds onderworpenaan een diagnosetest en er blijkt niets verkeerd met de electronica
de cpu werd vervangen zonder rezultaat
wie kan mij helpen ik word er gek van
groetjes en hopelijk vinden we de oplossing samen
ps ben ook op zoek naar schema van de motronic stuuring
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer de benzinedruk of die nog ok is indien druk ok is de injectoren controleren op lekkage
Controleer ook de werking van de stationair-regelaar, zijn heel gevoelig voor vuil, waardoor ze kunnen vastzitten met als gevolg een teveel aan lucht, reinig hem eens met carburatorreiniger. Controleer ook het debiet van de pomp en de druk. Hou ons op de hoogte.
distributierim al gekontroleerd?
sorry jongens ben effe weg geweest
type van wagen is 316i e36 type motor m40 bouwjaar 1991
alles wat julie op noemde werd gecontroleerd toch tevergeefs
19 jaar
Hallo Marc,
als je de plaatjes erbij wilt hebben stuur dan je email adres naar mij.
Ik heb hier wat gegevens waar je naar kan kijken miscchien heb je er wat aan.
Er is ook een nokkenas sensor ik heb daar geen gegevens van waarschijnlijk zijn deze hetzelfde als die van de krukas sensor.
Groetjes Leo
42. koelvloeistof-temperatuursensor
Extra info
Functie
De koelvloeistoftemperatuursensor is een temperatuurgevoelige weerstand. Een lage temperatuur zorgt voor een hoge weerstand en een hoge temperatuur zorgt voor een lage weerstand. De regeleenheid bepaalt de temperatuur door de spanning over de sensor te meten.
Specificaties
voedingsspanning: 5 V (aansluiting losgekoppeld)
weerstand: 2.000 - 3.000 ohm / 20 °C
weerstand: 200 - 300 ohm / 90 °C
39. inductieve sensor op krukas
Extra info
Functie
De inductieve sensor meet het BDP en motortoerental.
Specificaties
weerstand: 500 - 800 ohm
golfvorm (scopebeeld) informatie: motor loopt stationair
Scope 1
Pennen aan massa:67
Diagnose
Controleer aansluiting(en): Controleer de aansluiting(en) en maak ze, indien nodig schoon of repareer ze, zodat de verbinding goed is.
Controleer weerstand:
Schakel het contact uit. Verwijder aansluiting van opneemsensor.
Meet weerstand tussen de twee pinnen van de spoel van de opneemsensor. Vergelijk met gespecificeerde weerstand.
Controleer verbinding naar regeleenheid:
Schakel het contact uit. Verwijder aansluiting van opneemsensor en regeleenheid.
Meet weerstand tussen iedere spoelaansluitpin en de overeenkomstige pinnen in de regeleenheidaansluiting. Deze moet telkens < 1 ohm zijn.
Indien aanwezig, controleer afgeschermde verbinding:
Controleer in schema of de afschermverbinding verbonden is met een directe massa of aan de regeleenheid. Als hij verbonden is aan een directe massa: Schakel het contact uit. Verwijder de aansluiting van de opneemsensor. Meet weerstand tussen de afschermaansluitpin en de minpool van de accu. Deze moet < 1 ohm zijn. Als hij verbonden is aan de regeleenheid: Schakel het contact uit. Verwijder aansluiting van opneemsensor en regeleenheid. Meet weerstand tussen de afschermaansluitpin en de overeenkomstige pin in de regeleenheidaansluiting. Deze moet < 1 ohm zijn. Als dit niet zo is, controleer bedrading.
Controleer sensorsignaal:
Verbind een oscilloscoop aan de signaalpin van de regeleenheid en massa. Start of draai de motor en vergelijk met het getoonde scoopbeeld.
Codes
Uitlezen
Deze foutcode-uitleesmethode geldt alleen voor types uit de V.S.
Schakel contact in.
Trap 5 maal het gaspedaal in binnen 5 seconden.
Foutcodes zullen verschijnen op het 'check engine'-lampje.
Reset
Haal de minpool van de accu 30 seconden los om het geheugen van de regeleenheid te wissen.
Signaal
- Startcode: drie pulsen licht-aan gedurende 5, 2.5 en 0.5 seconde.
-Cijfer 1: Lichtpulsen van 0.5 seconde met 0.5 seconde pauze.
- Pauze 2.5 seconde licht-uit.
- Cijfer 2: Lichtpulsen van 0.5 seconde met 0.5 seconde pauze.
- Pauze 2.5 seconde licht-uit.
- Cijfer 3: Lichtpulsen van 0.5 seconde met 0.5 seconde pauze.
- Pauze 2.5 seconde licht-uit.
- Cijfer 4: Lichtpulsen van 0.5 seconde met 0.5 seconde pauze.
-Pauze 2.5 seconde licht-uit.
Codes
1211 Regeleenheid (ECU).
1212 tweede lambdasonde.
1213 tweede lambdasonde.
1215 luchthoeveelheids- of luchtmassameter.
1216 Gaskleppositiesensor.
1221 Lambdasonde.
1222 Lambdasonde.
1223 Koelvloeistoftemperatuursensor.
1224 Luchttemperatuursensor.
1231 accuspanning te laag.
1232 Nullastschakelaar.
1233 Vollastschakelaar.
1251 Injector cilinder 1.
1252 Injector cilinder 2.
1253 Injector cilinder 3.
1254 Injector cilinder 4.
1255 Injector cilinder 5.
1256 Injector cilinder 6.
1257 Injector cilinder 7.
1258 Injector cilinder 8.
1261 Brandstofpomprelais.
1262 Stationairklep.
1263 Actieve koolstofklep.
1283 Injector.
1444 geen storingen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar