auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: 316i 2003 slaat niet aan

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 N42B18A

Klant heeft auto uitgezet en na +/- 15 minuten terug willen starten maar nu wil hij niet meer aanslaan.
We hebben auto naar ons gesleept, uitgelezen met snap-on solus; code 2782 nokkenassensor uitlaat.
Als we data uitlezen krijgen we wel signaal van deze sensor maar toch sensor vernieuwd omdat hij geen andere fouten aangaf, daarna wil auto echter nog niet aanslaan.
Als ik scoopbeelden bekijk kan ik de signalen van uitlaat en inlaat sensor gewoon op elkaar leggen dus denk ik dat hier nix mis is maar hij blijft na iedere startpoging nog steeds dezelfde foutcode aangeven. Volledigheidshalve vermeld ik dat de benzinepomp draait en druk levert. Heeft iemand hier een zinnige tip over?






[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u de nieuwe vraag retour krijgt....

Moderator Problemcar[/b]

Geplaatst door

autobedrijf schijf (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Update; klepdeksel gedemonteerd en nu is te zien dat distributieketting erg slap ligt en de plastic geleider tussen de tandwielen is gebroken, dus nu denk ik dat de uitlaatnokkenas niet op tijd staat. Weet iemand of de ketting kan verspringen?
Kan iemand mij helpen aan een beschrijving van de distributie om te controleren of alles op tijd staat?

Ketting kan heel makkelijk van tijd afgesprongen zijn. Soms zit er nog helemaal geen overspring beveiliging op (Klein plaatje aan de inlaat kant) en vaak zit er nog een oud type kettingspanner op. Voor get controleren kun je gewoon de krukas op BDP zetten en kijken hoe de vlakke kanten achterkant nokkenas, vlakke kanten moet gelijk staan en haaks op de kop. Als de geleider gebroken is dan ben je aan de beurt aangezien dit niet gerepareerd kan worden zonder een set speciaal gereedschap die behoorlijk aan de prijs is.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

Bedankt voor meedenken en tips, kan ongeveer timing controleren maar distributie moet uit elkaar ivm gebroken geleider en speciaal gereedschap is erg duur idd dus we hebben ervoor gekozen om het karwei uit te besteden aan collega die het gereedschap al heeft. Ik laat nog even weten hoe de afloop is en wat er eventueel nog kapot is.

Zorg er wel voor dat er een nieuw type ketting spanner word geplaatst. Ketting kan al overspringen als de motor gewoon afslaat.

Als de kop van de spanner aan de buitenkant van de motor 15 mm hoog/dik is dan heb je de oude er nog inzitten.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

Auto is weer gerepareerd, distributie is compleet vernieuwd inclusief een nieuw type kettingspanner, dure grap maar er zijn gelukkig geen kleppen krom.
Iedereen bedankt voor de reacties en meedenken.

Mooi zo...bedankt voor de feedback.

Hans4040 1435
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.