👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste mensen,
Ik heb op problemcar gezocht en gelezen dat de weerstand van de temp. sensor, met blauwe stekker, bij koude motor (20 graden C) 1980 ohm en bij warme motor 480 ohm moet zijn. Of in ieder geval in die buurt.
Bij koude motor is die van mij netjes 1980 +- 20 ohm
Bij warme motor heb ik ook gemeten en hij was 230 +- ohm (iets van 250 ohm te laag)
(met 2 multimeters gemeten voor betrouwbaarheid)
Wijkt deze waarde teveel af of is dit normaal?
En wat is het gevolg zou de motor dan een te rijk of te arm mengsel krijgen?
Mijn verbruik was altijd met moeite 1/10 l/km, meestal 1/9, 1/9,5 (wel in winter en ritjes van +- 15 km) Is dat normaal bij normaal rijgedrag?
En zou ik nog andere sensoren kunnen doormeten?
Bij voorbaat dank!
Groeten Gerben
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gerben ; wordt je motor wel warm genoeg ? Monteer anders een nieuwe sensor/en of termostaat, zo duur zijn ze niet.
Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar