BMW 3-Serie: 318 TD 2003 diesel slaat bij warme motor pas laat of zelfs NIET

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: e46

Hallo mensen...!

Ik zit al maanden met een probleem.en ben er eigenlijk wel een beetje ziek van.

Ik heb een bmw e46 compact, 240000 km, diesel.
Deze auto heb ik 2 jaar in mijn bezit en kocht ik met geen problemen.
Het probleem sinds 4 maand is hetvolgende.

De auto start KOUD ALTIJD perfect!

Maar bij warme motor slaat hij pas aan na 20 sec doorstarten. (Sec verschillen nog wel eens van 10 sec tot 30 sec)(buitentemperatuur niet van invloed)
ERG STOREND!

De eerste 19 sec start hij gewoon echt NIET, en dan in 1x slaat hij aan. (er komt geen overdreven rook uit de uitlaat)

Vreemd is, dat wanneer ik hem uitzet met warme motor, en hem DIRECT weer start, hij wel in 1x aanslaat.

Wacht ik 1 min, start hij pas weer na doorstarten.

Wacht ik weer tot hij afgekoeld is (+-2 uur) : Perfect in 1x.

Nou heb ik in de auto een beetje op de geluiden gelet ivm opvoerpomp of relais probleem en daar kwam hetvolgende uit:

KOUD hoor ik vanaf de bijrijder ergens 3 sec gezoem bij contact omzetten. Hij start dan altijd.

Warm hoor ik hem NIET. Ik heb de brandstof relais vervangen, dit was het niet.

Toen het probleem er net was starte hij warm soms nog wel NA horen van die zoem.

Nu hoor ik hem helemaal niet meer en start hij dus warm altijd slecht.(het words steeds erger)

Als de auto 1maal Loopt Is er ook helemaal niks meer aan de hand, Loopt als een zonnetje, geen vermogenverlies, rook, geluiden, geuren of wat dan ook.


De accu is recent vervangen.
alle dieselsoorten al geprobeerd.
Injectorreiniger geprobeerd.

IEMAND enig idee?

Ik ben zelf vrij handig maar ik ga niet zomaar van alles vervangen omdat dat het MISSCHIEN kan zijn.



MVG ferdinand Hulleman

hooliman

Geplaatst door hooliman (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Als ie niet wil starten heb je dan ook het idee dat ie minder hard ronddraait tijdens het starten?

gr Martin

hooliman (0), 13 jaar geleden

Hallo martin.

Nee dit idee heb ik niet.

het maakt ook geen verschil of de startmotor nou harder of zachter draait.
Want in het begin draait hij zo hard omdat hij opgeladen was van het rijden, maar op gegeven moment na doorstarten(5x 30sec)Hoor je dat hij minder hard gaat ronddraaien omdat de accu leeg word getrokken maar dit heeft geen invloed op het wel of niet aanslaan.

Hoop je voldoende te hebben geinformeerd,


MVG ferdinand

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat je hoort is de pomp als je hem koud op contact zet, hij gaat uit als er een bepaalde druk is bereikt. Denk dat het brandstof systeem niet genoeg op druk komt om te kunnen starten. Als er niet een bepaalde minimale druk wordt gehaald op de rail dan start ie niet. Het kan zijn dat onder bepaalde omstandigheden (Koud/warm of direct starten of even wacht en starten) de minimale druk niet wordt gehaald. Dit zou je kunnen zien met de juiste uitlees apparatuur.

gr Martin

CIVICCOUPE66 (0) PRO, 13 jaar geleden

1 of meerdere verstuivers zijn defect..te veel brandstof retour waardoor die lucht zuigt en niet start..je moet de injector hoeveelheid meten..
met maatbekers kijken welke cilinder het meest retour stuurt als het goed is was er een Bepaalde ML brandstof wat er retour mag komen dat staat in de TIS.

pieter_galant (0), 13 jaar geleden

Hele grote kans dat dit de nokkenassensor is.
Is niet duur en makkelijk te vevangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.