close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Big big problem

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Hallo allemaal,

Ik zit met een groot probleem. Toen ik gisteren in mijn auto reed merkte ik dat mijn auto wat ging haperen, stotteren. Na wat flink gas geven verdween het voor even en kwam het even later weer terug. Na een keer in mijn spiegel te kijken zag ik ook nog dat er enorm veel rook ontwikkelt werd. Toen ik eenmaal thuis aankwam keek ik even onder de motorkap en zag dat er olie uit de olievuldop was gelekt.

Dit probleem bij iemand herkenbaar?



Groetjes Sam

Geplaatst door

cabize10 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sam,

Hoor je geen sissend / blazend geluid als je gas geeft ? Toevallig geen slang gescheurt van intercooler / inlaat / turbo..

De rook kwam uit de uitlaat of onder de motorkap ?

Als de olie echt uit de dop komt, rij er dan maar even niet meer mee, controleer afdichting dop en carterventilatie.

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Beste Stefan,

Als eerst wil ik je bedanken voor je reactie.

Nee ik hoor geen sissend/blazend geluid wanneer ik gas geef. Ik heb reeds (1 week geleden) de luchtinlaatsysteem/slang vervangen, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?
De rook kwam vanuit de uitlaat en onder de motor.


Gr Sam

cabize10 0

13 jaar

Sam,

Ik weet niet precies welke slang je vervangen hebt, maar controleer deze nog eens, dus ook de aansluitingen ervan, indien een slang van intercooler / inlaat / turbo lekt door welke reden dan ook, dan mis je vermogen, loopt slecht en kan de rook uit de uitlaat verklaren..

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Stefan

Lezen..... de ts zegt > Nee ik hoor geen sissend/blazend geluid wanneer ik gas geef.

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Stefan,

Het is een dikke rubbere slang die vanuit de motor naar de intercooler loopt. Er zit een tussenstukje die van metaal is met een sensor erop. Ik ga zo maar eens even kijken of er iets met de aansluitingen zijn, maar als een slang lekt, is het dan ook mogelijk dat er ook olie uit de vuldop lekt?


GR Sam

cabize10 0

13 jaar

Hallo,

Ik wil even vragen of het aan de turbo zou kunnen liggen? Als het de turbo is, is het normaal dat mijn auto gaat stotteren,hobbelen?

cabize10 0

13 jaar

Ik zou de auto even laten uitlezen, wellicht word je dan wat wijzer en vervang je geen delen die achteraf niet nodig blijken te zijn.

vwmuisje87 0

13 jaar

Bedankt voor je reactie.

Ik ben eigenlijk bang om er mee te rijden. Krijg veel (heeeel veel) rook uit de uitlaat (witte rook) en zoals eerder vermeld, er lekte olie uit de vuldop nu vraag ik me wel af of het slim is om er mee te rijden.

cabize10 0

13 jaar

Ik zou zoals in #2 staat, er ook niet meer mee rijden, om ernstige motorschade te voorkomen..

Dat de olie uit de vuldop gedrukt word kan komen door een verstopte / bevroren carterventilatie..

Zou even contact met de dealer opnemen en kijk wat hun zeggen..

vwmuisje87 0

13 jaar

Ja, ik denk dat ik maar eens even ga bellen en kijken wat zij er van vinden.

Thank you!

cabize10 0

13 jaar

Wat is de kleur van de damp die uit je vuldop komt ? Witte dikke walm? Ik denk dat er al een zuiger verbrand is . Dit komt door een na druppelende verstuiver. Hoor je ook nog een kloppend geluid? Die lekkage komt wel door te hoge carterdruk. Hopelijk valt de schade mee. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

De kleur is zwart, het is gewoon olie en jammer genoeg hoor ik een kloppend geluid als ik de gaspedaal in druk tijdens het rijden:(

Wat raad je mij aan nu te doen?

PS. wanneer ik mijn contact aanzet en niet start, hoor ik normaal een opwarm geluidje, maar wanneer ik dat nu doe krijg ik hetzelfde geluid horen te horen alleen dan veel luider.

PS. Wanneer ik gas geef buiten de enorme rookwolk, krijg ik ook veel roet, zo erg dat mijn tegels zwart werden.

cabize10 0

13 jaar

Hoor je bij het starten een egaal geluid en niet alsof er een compressie ontbreekt ? Draaiend de vuldop openen en komt er als een locomotief wolken rook naar buiten? $$$$ Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Nee, er komt heel heel weinig rook uit de vuldop

cabize10 0

13 jaar

Misschien heb je dan geen grote schade . Breng de wagen naar een prof om het te laten horen. Kloppen kan ook komen door een verkeerde verbranding (dieselklop) door een defecte verstuiver. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

Jah dat ga ik zeker doen, ik hoop ook dat de schade mee valt. In ieder geval bedankt voor je reacties en interesse.

cabize10 0

13 jaar

is je olieafscheider goed??
controleer de speling van je turbo?€

CIVICCOUPE66 0
badge

13 jaar

Probleem was dat mijn zuiger was verbrand. Motor toen laten reviseren waardoor het probleem uiteraard verdween. Dikke kosten aan over gehouden.

cabize10 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.