hallo, ik heb een bmw e36 sedan gekocht met een 1.8i m40 motor
nu heb ik er 2 problemen mee en mischien kunnen deze met elkaar verbonden zijn??
ik heb echt geen idee meer heeft iemand een idee of een oplossing ????
HET PROBLEEM::
als ik de auto start blijft het olielampje branden, als ik de auto 2000 a 2500 toeren laat draaien is het lampje uit, laat ik het gas los tot stationair
dan gaat het lampje weer branden. ik heb echt geen idee iemand van jullie????
ook trekt de auto niet verder als 4500 toeren maakt niet uit welke versnelling.
kan dit met elkaar te maken hebben?
de vorige eigenaar heeft de koppakking vervangen kan het zijn dat de distributie timing verkeerd staat???
als iemand een idee heeft heel graag ik kom er echt niet meer uit :(
ALVAST HARTSTIKKE BEDANKT..!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maakt de motor ook een tikkend geluid als hij stationair staat te lopen en het oliedruk lampje brand ? Zo ja, dan KAN het een oliedruk probleem zijn, dan eerst oliedruk meten!
In het gunstigste geval kan ook je oliedrukschakelaar defect zijn ( stationair )
Maar je hebt de auto dus net gekocht en de koppakking is ook nog vernieuwt, misschien hebben ze hem daarvoor verkocht ?
Dat hij niet verder loopt in toeren kunnen meerdere oorzaken hebben, of een ontstekingsprobleem..
Heeft hij verder wel gewoon de power die de motor zou moeten leveren ? Anders kan ook de timing niet 100% staan, maar dat staat los van je oliedruk lampje.
Gr Stefan
oke waar zit er een oliedruksensor? voor het stationair
zit die toevallig op de olie filter huis?? want die is nat geworden van water lekkage
weet iemand de benaming voor de sensor die op je olie filter zit?
iemand anders nog een idee over dat hij niet verder trekt als 4500 toeren????
want motor heeft wel de power die hij zou moeten hebben.
13 jaar
Bij stationair toerental heb je minder oliedruk, maar het lampje zou niet mogen gaan branden.
Er zijn verschillende mogelijkheden :
1. Oliedruk sensor defekt.
2. Oliepomp versleten.
3. Krukas- / Drijfstang-lagers versleten.
Ik zou beginnen met olie verversen (juiste olie en juiste hoeveelheid), vervolgens oliedruk meten. Als je met de juiste olie niet genoeg druk hebt (bij de meting), is de oorzaak Nr. 2 of nr.3.
13 jaar
Of zeef in carter verstopt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar