BMW 3-Serie: 318is loopt op 2 cilinders

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: m42

hallo ik heb een ander blok in mijn auto geplaatst maar ik krijg hem niet aan de praat als ik hem aantrek dan loopt ie op 2 cilinders en gewoon met de sleutel wil die wel maar doe het niet nu heb ik hem uitlaten lezen en krijgen ze geen fout meldingen ook heb ik de injectoren vervangen want die waren volgens de garage het probleem en de bougies vervangen maar wederom nog steeds het zelfde probleem!!! het blok wat kapot was was een 318ti van een compact nu zit er een blok in van een 318is uit het zelfde jaar (95) ik heb de kabelboom en bougie kabels van het oude blok over gegooit. kan iemand mij helpen? m.v.g patrick

patrick 8121972

Geplaatst door patrick 8121972 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

318ti is volgens mij een 8-kleppen motor en de 318is is een 1.8 of 1,9 16 klepper.
Weet je welke 318is motor dit is? Een M42 (1,8) of een M44 (1,9)?
Je hebt in ieder geval de bijbehorende kabelboom (compleet) en de ecu van de 16-kleppen motor nodig, anders gaat het niet goed komen.

patrick 8121972 (0), 14 jaar geleden

hoi oldford bedankt voor je reactie maar het is een m42 blok van een 318is en de oude van de 318ti was ook een m42 16 klepper maar wat is een ecu? wel de kabelboom was kompleet.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik had effe verkeerd gekeken. Was inderdaad een 16-klepper.

Een ecu wordt door BMW DME genoemd. dat is de computer die de injectie bestuurd.
Maar die heb je niet nodig omdat je oude motor hetzelfde is als de nieuwe motor.

Waarom heb je de oude eruit gehaald? Wat is er daar mee gebeurd?

Heb je vonk op alle 4 cylinders van het nieuwe blok?
Heb je brandstof op alle 4 cylinders? (Rail demonteren, teiltje eronder en starten).

Welke kabelboom heb je nu gebruikt? In het begin zeg je de kabelboom van de oude motor.

patrick 8121972 (0), 14 jaar geleden

hoi oldford ik heb de kabelboom van de oude motor gebruikt anders moest ik een nieuwe bobine kopen want deze paste niet ,wel heb ik op alle 4 de cilinders een vonk ook heb ik de oude injectooren van het oude blok overgezet omdat volgens de garage dat het probleem waarschijnlijk was (ik heb m uitlaten lezen vrijdag en daar kregen ze geen fout meldingen) en het oude blok was inelkaar gelopen ketting was door geschooten?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Waarschijnlijk toch iets met de bedrading,

Het beste is gewoon dat je de kabelboom die bij de motor hoort erop zet,incl bij behorende delen zoals de bobine.

Ik denk dat hij dan wel loopt,

Nu is het gissen,en vaak is dat missen.

Gr Stefan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Motronic M1.7.2/3 is geloof ik de 1.8

Motronic : M5.2 voor de 1.9

patrick 8121972 (0), 14 jaar geleden

he stefan ik ga ff kijken wat ik nog heb liggen maar volgens mij paste die bobine niet vandaar dat ik alles had over gezet vanaf het oude blok thanx voor je reactie

Harald4118 (0), 14 jaar geleden

Waarom past de bobine niet ?

Hebben de beide blokken nog ontsteking met een verdeler ?

patrick 8121972 (0), 14 jaar geleden

hoi ik heb gekeeken en de kabelboom en bobine van het oude blok zitten er nu op maar er zit duidelijk verschil in de bobine van het oude blok is een zwarte kast naast mijn accu(bij het nieuwe blok zaten 4 losse bougie kabels meer niet) en op de kabelboom van het nieuwe blok zitten 2 stekkers minder!!!! kan dit het probleem zijn? p.s alles van het oude blok zit nu op de nieuwe. gr patrick

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als je al stekkers mist, of meer op de nieuwe motor horen te zitten en verschil ziet in diverse dingen, heb je heel veel kans dat het probleem hierin zit.

Het makkelijkst is het te testen als je de kabelboom hebt van de nieuwe motor en het liefst ook het motorregelapparaat.

Gr Stefan

Harald4118 (0), 14 jaar geleden

Hoe heb je de bougiekabels aangesloten ?

Heeft het nieuwe blok ook een verdeler (en dus 1 bobine) ? Indien ja, zijn de kabels dan in de juiste volgorde aangesloten ? Zoek eens uit welke 2 cilinders niet meedoen (1 voor 1 bougiekabels verwijderen).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.