auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: 3.18iS tik tijdens rijden

Bouwjaar: 1989

Ik heb een tik in me E30, kdacht eigenlijk aan me center aandrijfaslager, maar na kijken bleek wat anders. namelijk de auto opgebokt en in ze 5 laten freeweelen. t blijkt dat het toch bij het linkerwiel zit. maar als ik flink aan me wiel ga sjorren dat zit er geen speling op, kan het dan alsnog het wiellager zijn? de tik is dus tijdens het rijden constant te horen en is recht evenredig met de snelheid.

mijn diff hoor je ook aardig lopen, k denk dat ik daar als voorzorgmaatregel me olie van ga verversen.

iemand een idee?

Geplaatst door

johie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

aandryfasof lagers kapot. diff verversen en slick 50 toevoegen wil wel eens helpen succes

mart-vervoort 0
badge

18 jaar

wat kan er dan precies kapot zijn aan de aandrijfas? en die tik komt dus duidelijk bij het achterwiel vandaan. kan het dus iets zijn met de kruiskoppeling op de achteras dichtbij het wiel oid? het rubber daarvan is nog heel. wat kan ik doen om het probleem te vinden/op te lossen

johie 0

18 jaar

je kunt in de hoes een klein gaatje maken en wat vet naar binnen spuiten en naderhan d goed met vetoplosser schoonmaken en weer dicht maken met goede bv autoruiten kit. zo te horen is je kruiskoppeling kurkdroog en dan knikkert ie als het ware succes

mart-vervoort 0
badge

18 jaar

bovenstaand heb ik gedaan, kheb het alleen dichtgelijmt met constructielijm en een stukje rubber omdat ik dat kit erg duur vond. vrijdag rijd hij waarschijnlijk weer dus kzal wel posten of het weg is gegaan of niet!

johie 0

18 jaar

het heeft geholpen, de kruiskoppeling stond dus blijkbaar droog!

johie 0

18 jaar

de tik is weer terug ik moet toch een nieuwe aandrijfas erin zetten denk ik. moet ik daarvoor het wiellager ook vervangen? en welke assen kunnen er allemaal in? 320 of 325? of kan er ook gewoon 1 van een 316 of 318 in? en maakt het uit wel of geen ABS???

johie 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.