BMW 3-Serie: 3.18iS tik tijdens rijden

Bouwjaar: 1989

Ik heb een tik in me E30, kdacht eigenlijk aan me center aandrijfaslager, maar na kijken bleek wat anders. namelijk de auto opgebokt en in ze 5 laten freeweelen. t blijkt dat het toch bij het linkerwiel zit. maar als ik flink aan me wiel ga sjorren dat zit er geen speling op, kan het dan alsnog het wiellager zijn? de tik is dus tijdens het rijden constant te horen en is recht evenredig met de snelheid.

mijn diff hoor je ook aardig lopen, k denk dat ik daar als voorzorgmaatregel me olie van ga verversen.

iemand een idee?

johie

Geplaatst door johie (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

aandryfasof lagers kapot. diff verversen en slick 50 toevoegen wil wel eens helpen succes

johie (0), 18 jaar geleden

wat kan er dan precies kapot zijn aan de aandrijfas? en die tik komt dus duidelijk bij het achterwiel vandaan. kan het dus iets zijn met de kruiskoppeling op de achteras dichtbij het wiel oid? het rubber daarvan is nog heel. wat kan ik doen om het probleem te vinden/op te lossen

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

je kunt in de hoes een klein gaatje maken en wat vet naar binnen spuiten en naderhan d goed met vetoplosser schoonmaken en weer dicht maken met goede bv autoruiten kit. zo te horen is je kruiskoppeling kurkdroog en dan knikkert ie als het ware succes

johie (0), 18 jaar geleden

bovenstaand heb ik gedaan, kheb het alleen dichtgelijmt met constructielijm en een stukje rubber omdat ik dat kit erg duur vond. vrijdag rijd hij waarschijnlijk weer dus kzal wel posten of het weg is gegaan of niet!

johie (0), 18 jaar geleden

het heeft geholpen, de kruiskoppeling stond dus blijkbaar droog!

johie (0), 18 jaar geleden

de tik is weer terug ik moet toch een nieuwe aandrijfas erin zetten denk ik. moet ik daarvoor het wiellager ook vervangen? en welke assen kunnen er allemaal in? 320 of 325? of kan er ook gewoon 1 van een 316 of 318 in? en maakt het uit wel of geen ABS???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.