BMW 3-Serie: 318tds in noodloop?! na vervangen distributie en revisie van pom

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1665

hallo allen.

hier het volgende probleem.
nadat ik mijn lekkende brandstofpomp had laten reviseren en mijn distributie heb laten vervangen (gespleten kettingwiel...)
wil mn motor niet verder gaan dan 1500 rpm, stationair loopt hij prachtig, slaat koud en warm perfect aan, maar als ik volgas geef blijft hij schommelen rond de 1500 rpm.
bij het starten, net voor de motor aanslaat, schiet de toerenteller naar boven, om daarna de goede toerental aan te geven.
de monteur (deze jongen weet wat hij doet) zegt dat waarschijnlijk een interne toerentalsensor binnenin de brandstofpomp de boosdoener is.
nou weet ik dat deze pomp electronica in zich heeft, maar is dit mogelijk?
en ook weet ik niet wat nou feitelijk de noodloop is van een 318 tds, want dit heb ik nooit gehad.
mijn volgende vraag is dus, is het een noodloopprogramma als het toerental begrensd word op 1500.
ik hoop dat iemand me kan helpen want ik ben mn wagen nu al 6 weken kwijt en met dit weer wil ik niet meer fietsen...
mvg, Rene

Sjimmiebimmer

Geplaatst door Sjimmiebimmer (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

BMW-E30&E36 (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je de pomp laten reviseren bij een boschdienst, of door een beunhaas op de hoek ?? gaat namelijk nog wel eens mis, na het vervangen van de pakkingen dient de pompkop (met het elektrische gedeelte) exact op de plek terug komen.... 0.05 mm precies zo niet preciezer. verder staat ie wel goed op tijd?

Sjimmiebimmer (0), 13 jaar geleden

ik heb de pomp laten reviseren bij een bedrijf waar de pompen van het taxibedrijf waar mn vader werkt laten reviseren.
ik heb deze gebeld en hij zei dat ik mn wagen even langs mocht brengen.
deze garage belde me op dat de as krom was en de spie beschadigd, dus dat hij hem daarom niet op tijd kreeg.
dit is dus alleen maar gebeurd zijn toen ook het kettingwiel beschadigd is, en wie weet wanneer dat was...
maar door de baschadiging van de spie is het schijnbaar met de montage van de nieuwe distributie ook fout gegaan.
dit heeft de monteur van de pomprevisie al een aantal keren eerder gezien.
morgen even terug bellen maar het probleem zou opgelost moeten zijn.
bedankt voor je antwoord.

Sjimmiebimmer (0), 9 jaar geleden

een beetje laat misschien, maar deze symptomen werden veroorzaakt door een kromme pomp-as door foute montage, hierdoor was de as uit balans.
pomp is terug gegaan naar Spapens en deze heeft de as vervangen waarna hij weer perfect liep.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.