BMW 3-Serie: 318tds inhouden motor

Bouwjaar: 1996

Hallo iedereen,

Ik heb recent een 318tds uit 96 aangeschaft. Netjes alle beurtjes gegeven en zelfs de "groene lampjes gereset". Tot nu toe een hele fijne auto. Maar bij wat hogere snelheden houd de motor in. Het volgende dient zich voor: volgas gaat het door tot de 160km\h dan lijkt het alsof er te weinig diesel voorradig is (klinkt zelfs een beetje stotterig) en loopt hij terug naar ongeveer 140km\h deze kruissnelheid kan je overigens langdurig rijden. Volgens de boekjes moet de auto 175 km/h kunnen, aangezien het toerental bij 140km ook nog niet echt hoog is vraag ik mij af of dit normaal is. Heb zelf zitten denken aan niet correct werkende verstuifers? opvoerpomp niet krachtig of snel genoeg? Hij heeft het bij zowel volle als (bijna)lege tank. De koude start is zeer snel dus een uitgerekte distributieketting zie ik ook niet als een optie. En ja ik weet dat je maar 120 km/h mag en dat het een diesel is. Maar soms heb je haast.

Alvast bedankt voor de reacties

M.v.g. Yvo Schotman

mhyschotman

Geplaatst door mhyschotman (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

alex207 (0), 18 jaar geleden

Bij de dealer de beurten gegeven?Al eens uit laten lezen met DIS of Modic om te kijken of er een storing is opgetreden?Weinig vermogen/laag toerental 2 oorzaken te weinig brandstof of te weinig lucht.Controleren op luchtlekkages.Ugr klep nog ok?Luchtbuizen tussen turbo en inlaatspruitsuk ok?Uilaatgascirculatie op spruitsuk/ugrklep ok?Betreft rek distributieketting hier is rekening meegehouden bij de statische afstelling maar kan best zijn dat ie buiten de tolerantie valt.

mhyschotman (0), 18 jaar geleden

Alex bedankt voor je antwoord ik zal binnenkort kijken naar de eventuele luchtlekkages. Ik heb vooral veel ervaring met v8 motorern van GM en daar haal ik altijd als eerste de egr valve af. Dat gedoe met recirculatie van je uitlaatgassen kost alleen maar vermogen. Nu vraag ik mij af of je deze bij een bmw ook zonder al te veel problemen kan verwijderen en afdoppen. Die v8's geven dan wel een foutcode maar zo een computer doet eigenlijk ook bar weinig.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.