close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: 320/ M50 motor loopt slecht

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: M50 2.0

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Een klant van mij heeft een 320, met een m50 motor, nu loopt de auto als hij koud is perfect.
Maar zodra de auto warm is begint hij stationair lager te lopen, waardoor de motor begint te schudden.
Het hoort aan alsof hij of 5- 5,5 cil. loopt, ook als je dan gas geeft moet hij eigenlijk uit een dipje komen, doordat hij te laag loopt.
De temp sensor, bougie`s zijn v.v./ gasklephuis gereinigd/ wynns injectie reiniger
Bobine`s omstebeurt uitgetrokken maar de motor loopt er echt slechter van. en niet tot je hoort tot er een defect is.
En als je rijdt houdt hij ook een heel klein beetje in.

Iemand een oplossing?
alvast bedankt
Gr Bram

Geplaatst door

toyota11665 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bram

Heb je de mogelijkheid om het uit te lezen ? daar zou ik even mee beginnen.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Eey stefan

De auto word zaterdag uitgelezen, en dan zullen we eens kijken wat daar uitkomt.

Gr Bram

toyota11665 0

15 jaar

Het verschijnsel kan veroorzaakt worden door een defecte krukas-sensor of een defecte nokkenas-sensor.
Als een van beide sensoren defect is, loopt de motor (minder goed) op een noodprogram.
(Beide sensoren defect, dan sta je stil ...)
De injectoren heb je reeds schoongemaakt. Ook een vervuilde brandstofdrukregelklep kan dit soort motorloop tot gevolg hebben, doordat de brandstofdruk dan aan de (te) lage kant blijft. Bij warme motor kan dit inderdaad beter merkbaar zijn dan bij koude motor.

Verder is een controle waard: Massa-strip aan bobine van cyl. 6 (dichtst bij schutbord) voldoende vastgezet/ niet vervuild.

Alle bobine-stekkers lostrekken/ opnieuw monteren met contactspray brengt vaak verbetering bij onstekingsproblemen.
Dit geldt helemaal voor de kabelboom-stekker aan de DME-unit (accu -pool los voordat deze stekker wordt losgehaald).

Die massastrips bij de bobine's niet te vast aandraaien,je draait vaker het tapeinde kapot ( draad binnen in ) indien dit mee eruit komt..

Goed schoonmaken,of ff met een schuur papiertje erover..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

komende week komt de auto weer naar mij toe.
Dan is hij uitgelezen, en weet ik hopelijk meer.
Tot nu toe bedankt voor jullie tips, voor mijn probleem.
Ik laat komende week weten of er vorderingen zijn.

Gr bram

toyota11665 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.