BMW 3-Serie: 320d E46 Soms startproblemen + witte rook

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: E46 320D

Hallo collegas,

We hebben een BMW 320D, de klant klaagt dat de wagen af en toe niet goed tot slecht start en als hij dan start krijgt hij een witte rookpluim.
Heb de TEXA erop gezet, geen foutcodes, heb de gloeirelais aangestuurt, deze werkt, gloeikaarsen zijn tevens goed. Wat me wel opviel was dat de temperatuursensor die in het motorblok bij de gloeibougies een waarde op de texa gaf van -273°C, ik heb de bedrading uitgemeten tot de computer deze bleek goed te zijn. Na deze meting gaf de waarde dan plots terug een vrij normale 30° aan.
De motor was reeds koud toen ik meette of de gloeikaarsen spanning kregen maar dit was niet zo, ik kreeg op geen enkel moment spanning, enkel als ik ze het relais aanstuurde (die in de zekeringskast zit LV)
Hebben dergelijke motoren de gloeikaarsen nodig om een vlotte start te verzekeren ? Want deze kregen ZEKER geen spanning. Of worden deze slechts gebruikt bij lagere temperaturen ?
Kan de brandstoftemp.sensor de pomp laten verkeerd inspuiten ?

Wat denken jullie ? Wat doe/probeer ik beste even ?

Mvg,
Steven

dochyizegem

Geplaatst door dochyizegem (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ATL (0) PRO, 16 jaar geleden

komt dit probleem alleen voor bij de koude start of anders ook wel eens en dan met name bij een bijna lege brandstoftank?
er zit namelijk een elektische brandstofpomp in de tank en als die weigert kun je het zelfde probleem hebben vooral als de tankinhoud beneden een kwart komt. succes

oompie (0) PRO, 16 jaar geleden

carterontluchting,bmw onderdeel ;11 12 7 799 367,kost 25 euro

duc998s (0) PRO, 16 jaar geleden

Steven,
Heb je het spruitsuk er al af gehad? ik zou toch even de stiften los op de accu testen,dan weet je het zeker
gaan nl vaker defect (doe voorzichtig met eruit halen...)
Stiften worden ook onder het rijden (warm) gebruikt ivm rustige loop,slijten dus meer als vroeger.
Grijze rook is onverbrande diesel (niet zwart...ivm katalysator)
gr C

dochyizegem (0) PRO, 16 jaar geleden

De wagen is nog niet terug binnengekomen voor dit probleem.
Zodra deze binnen komt zal ik ze even testen. Maar ik dacht dat er 4 nieuwe kaarsen inzaten.

Alvast bedankt voor de hulp !!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.