Help !! Had enige tijd een storing dat de auto soms inhield en onregelmatig of afsloeg bij stoplicht. De storing werd bij een diagnose test niet gevonden omdat de storing blijkbaar op het moment van uitlezen niet aanwezig was.
Daarna heeft de auto het redelijk goed gedaan, maandagochtend ging het dan eindelijk mis. Het had snachts geregent en smorgen start ik de auto in ene keer en een paar straten verderop stopt de auto ermee en wil met geen mogelijkheid meer starten. Mannetje van de ANWB erbij gehaald en meten dat er vrijwel geen signaal naar de bobine gestuurd werd, zijn conclusie dat de de krukaspositiesensor kapot was hij meten 517 ohm en volgens ANWB te laag dat moest rond de 540 ohm zijn. Ik ben even op de sloop een ander sensor gaan halen en deze erop gezet.
Maar de auto wil niet aanslaan, het lijkt wel of die wil aanslaan maar dat lukt met geen mogelijkheid. De bougies slaan na een startpoging helemaal vet. Bobine ook getest die was nog goed. Er is nu echt iets kapot maar we kunnen tot heden nog niet echt vinden wat de oorzaak is. Er lijkt iets mis te gaan met de ontsteking, ben bang dat misschien toch de montronic het heeft begeven die was ook beetje nat geworden van de regen. Voordat die vervangen word wil ik eerst nog wat meting doen. Ik heb gelezen dat je een diagnosetest met een led aan pin 8 kan doen,maar er komen zoveel draden uit dat ik niet kan zien welke draad ik moet hebben. Weet iemand of je ook vanaf de ronde diagnose stekker met een led kan uitlezen? en welke pin ik dan moet hebben. En als er verder nog iemand tips heeft wat er aan de hand kan zijn hoor ik graag want ik moet over een aantal dagen met deze auto naar Frankrijk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
DME computer op zeker stuk als hij nat is, afwatering ook open maken want omdat die verstopt zit loopt de computerruimte vol water
idd 100% dat het je computer/brein is ,
als je er op tijd bij bent. kun je hem open maken en met contactspray goed zuiver spuiten, en met een zachte tandenborstel zuiver maken.
dan kun je geluk hebben, anders wordt het een nieuw brein....
De auto start gelukkig weer, de ecu was dus niet kapot, de stekker verbinding beetje schoon geschrobt en uitgeprobeert,hij starten in ene keer. Ik hoop maar dat het de slechte kontakten waren.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar