BMW 3-Serie: 325-24v vanos old ford kan jij me helpen? opgelost!!!

Bouwjaar: 1993

hoi wie kan mij helpen?????? mijn auto houd heel erg in! ik hgeb inmiddels de dme, injectors, benzine drukregelaar, bobines, luchtmassa meter, inlaatlucht temp.sensor, koelvloeistof temp. sensor, lambdasonde vervangen en hier ligt het allemaal niet aan!! de co is ook veel te hoor en ik krijg steeds de storing lambdasonde buiten zijn m inimale bereik! kan dit ook aan de vanos liggen en hoe kan ik deze testen?????? en de co is veel te hoog! ik heb hem gisteren uitgelezen met de snap-on tester en de lambda blijft staan op 1 volt?? wie kan mij helpen word er echt gek van! alvast bedankt! mvg roy

roy325

Geplaatst door roy325 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

37 Reacties

BMW- technieker Davy (0) PRO, 18 jaar geleden

valse lucht???

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

nee dat heb ik ook al nagekeken!

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Lekkende injectoren? of wederom valse lucht, maar nu in de uitlaat. Lekt deze mischien? Originele lambdasensor? Originele computer met originele chip? Welke nummers staan er op de computer en de chip?

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

ja de computer en chip zijn orgineel! injectoren zijn ook vervangen! en de lambdasonde is ook vervangen orgineel van bmw! op valse lucht is er ook al gekontroleerd dit is allemaal goed! kan het ook aan de vanos of nokkenas sensor of gaskleppositiesensor liggen? alvast bedankt roy (nummer van de computer 0 261 200 413)

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Wat zijn de waardes die de co-tester aangeeft? Alle 4 nodig:
Dus CO, CO2, HC en O2.
De foutcode die je krijgt klopt wel met het beeld van continue 3% co. De ecu kan het mengsel niet meer (genoeg) corrigeren. De ecu denkt dus dat de lambda-sonde goed werkt.
Veranderd de waarde van de lambda-sonde als je gas geeft en daarna weer los laat?
Meet eens de inlaatspruitstukdruk met een analoge meter.

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi ja de waarde van de lambdasonde veranderd! als ik hem op toeren houd dan word de co nog hoger en gaat dan weer terug naar 3% ja dat kan ik nog wel eens meten ja! alvast bedankt mvg roy

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Gevaarlijke conclusie, misschien wat voorbarig: Als de waarde van de lambdasonde veranderd dan werkt deze dus. Conclusie is dan dat de motor wel erg veel benzine krijgt. Dus zijn we terug aan de invoerkant. De volgende sensoren moeten met een uitleesapparaat gekontroleerd worden: Luchtmassameter, Luchttemperatuursensor en Watertemperatuur sensor. Indien mogelijk vergelijken met een goed lopende 325.

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi ik heb deze sensoren al omgezet van een goed lopende 325!de enigste wat ik nog niet heb omgezet is de gaskleppositiesensor, krukassensor en de nokkenassensor en de vanos?

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi old ford ik heb hem vandaag weer uitgelezen maar op een gegeven moment word de inspuittijd bij stationair veel te lang normaal was de inspuittijd ongeveer 1.34 ms maar die word dan opeens meer dan 4 ms en dan gaat de lambdasonde ook naar 1 volt en blijft daar ook op staan tot de inspuittijd weer kleiner word en dan gaat de lambda weer normaal regelen!kan dit aan de nokkenassensor liggen???? mvg roy

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik denk van niet, maar ik kan het fout hebben. Als de inspuittijd omhoog gaat, verandert er dan ook een signaal van een sensor, zoals watertemperatuur of inlaatluchttemperatuur (belangrijk naar beneden) of luchtmassa (belangrijk hoger)?

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

nee die blijven allemaal hetzelfde dat is juist het rare eraan! maar welke sensoren bepalen nog meer de inspuittijd dan?

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Er is er nog 1: gaskleppositie. Als deze toeneemt gaat de computer een acceleratieverrijking toepassen. Misschien verandert de gaskleppositie wel ondanks dat je geen gas geeft.

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik denk dat je wat van de mogelijkheden van de Snapon scanner moet gaan gebruiken. Ik bedoel daar mee het samenstellen van een datalijst (korter dan alles en daardoor ververst de data sneller) en een filmopname maken. Als je dit nog nooit gedaan hebt, dan eerst in demomode even oefenen.
Datalijst: Motortoerental, Lambdasonde, Lamdaregeling aan/uit, luchtmassa, water en lucht temperatuur, gasklep, ontstekingstijdstip, inspuitduur.
Start de motor en laat hem warmdraaien en start dan de filmopname. Op het moment dat de inspuitduur 4ms bereikt de filmopname aktiveren. Dat geeft je maximaal 75 opnames voor dit punt en 25 er na. Daarna kun je op je gemak de data in de filmopname bekijken en zoeken naar afwijkingen.

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

oke dank je wel dan moet ik dat maar eemns gaan proberen! ik laat je wel iets weten als ik er wijzer uit word alvast bedankt! mvg roy

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi ik heb hem vandaag weer uitgelezen en we komen er echt niet meer wijs uit! mvg roy

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi old ford de storing word ook steeds erger hij doet het ook al als hij koud is en als ik gas geef doet hij helemaal niks of valt hij uit! hij verzuipt gewoon!

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Zonder gegevens kan ik achter de computer ook niets meer.

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi ik heb heb vandaag weer uitgelezen en nu geeft hij ook steeds de storing snelheidssensor en dan heb ik nog niet eens gereden deze storing komt nu ook steeds terug
wat regeld deze allemaal?

stefan84 (0), 18 jaar geleden

hallo roy

dit laatste wat je zegt heb ik zelf ook gehad en had al de halve motor vervangen,nu heb ik gisteren de temperatuur sensor vervangen,dat groene sensortje in de kop,en probleem is verholpen !!!! had nooit gedacht dat dit kleine ding zo'n problemen met zich mee bracht..sensor gaf toch bij een warme motor ( 5 km ) dus normaal eigenlijk,tussen de 65 en 75 graden aan!hoop dat je hier wat aan hebt,had zelf ook al veel vervangen en diverse malen uit laten lezen maar steeds zonder resultaat.en van dat inspuitmoment had ik precies hetzelfde!maar mijn ging naar max. 3.75 ms.heb hem nu niet meer aan de computer gehangen na ik de sensor alleen heb vervangen maar denk dat nu verder alles goed is!!ik had het geprobeert om de stekker er alleen vanaf te trekken.dan loopt hij wel redelijk als de motor warm is maar wel slecht als deze koud is.moet je hem maar eens proberen los te trekken als je motor zo raar gaat doen,verzuipen etc wat je zegt !! ben benieuwd hoe het is afgelopen!

Succes

Stefan

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

oke ga ik dat ook maar eens proberen
alvast bedankt
mvg roy ik laat je wel iets weten

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

hey stefan ik heb hem eens losgetrokken maar gaat niet beter lopen! ik heb hem ook uitgelezen en de temparatuur sensor geeft rond de 85 a 90 graden aan! dus dat is het ook niet! jammer maar ja! old ford als de krukassensor niet goed is gaat hij dan ook inhouden?

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Slechte krukassensor zou je terug moeten zien in toerentalschommelingen op de tester en eignelijk ook in foutcodes.

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoe betrouwbaar zijn die eerste series VANOS? Ik meen niet zo erg na veel KM's.

stefan84 (0), 18 jaar geleden

Moeten we Roy zijn probleem niet ergens anders zoeken jongens ??

met '' anders '' bedoel ik niet de sensortjes Etc !

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

waar denk je dan wel aan?

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi ik denk toch dat ik hem naar de bmw dealer kom aan het brengen! toch bedankt allemaal! roy

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi ik heb mijn auto naar de dealer gebracht en zij kunnen er zelfs niet achterkomen wat het probleem is! wie kent iemand die mij wel kan helpen!? het liefste in limburg?
alvast bedankt! mvg roy

stefan84 (0), 18 jaar geleden

heey roy

vreemd dat zelfs de dealer de fout niet kan achterhalen

waar woon je ergens in limburg ?

Mvg Stefan

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi ik woon in echt! mvg roy

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

het probleem met mijn auto is opgelost!! het was een massa probleem in de motor kabelboom! nog iedereen bedankt voor het meedenken! mvg roy

stefan84 (0), 18 jaar geleden

roy,

hoe ben je achter dat massa probleem gekomen ?

of bedoel je het massapunt waar het op de motor zit ?

Mvg Stefan

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

ik ben in de kabelboom gaan meten waar de massa kabels bij elkaar komen! op verschillende plaatsen! gr roy

stefan84 (0), 18 jaar geleden

maar maakte hij slechte massa,slecht contact en dat hij daardoor raar ging lopen e.d. want ben ook nog steeds niet achter mijn probleem,ligt kort in de buurt met wat mijn auto heeft!

Gr Stefan

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

ja slechte massa dat was het probleem bij die van mij! mvg roy

dddesign (0), 18 jaar geleden

graag had ik een beetje duidelijkheid waar je hebt gezocht en waar de slachte massa was zo dat wij daar ook kunnen gaan kijken wat een vage oplossing hebben we niks aan

roy325 (0) PRO, 18 jaar geleden

wat is bij jou auto het probleem dan?

stefan84 (0), 18 jaar geleden

roy ik heb zo'n soort gelijk probleem

heb al alles vervangen en er nog niet uitgekomen!
vrijdag bij bmw geweest,¤ 150 ,- betaald aan uurloon en nog niks gevonden!ze dachten een sluiting in de lambdsasonde kabels ?

heb al 3 sondes gehad waarvan 1 nieuwe en deze doen alle 3 precies hetzelfde en het beeld op de computer ( uitleesapparaat )veranderd ook niet..lambda schommelt ook niet en blijf hangen op +/- 0.45V eerst dachten ze nog aan valse lucht maar hadden met een soort remreiniger de hele motor onder gespoten maar alles zonder resultaat!..

vandaar de vraag weer.

bedankt

Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.