Hallo allemaal,
Heb een probleem bij een 328i e46.
Op deze wagen is een lpg (sequentiele) installatie gebouwd. van stargas, welke tot nu toe perfect werkte.
Over enkele weken terug begon de wagen een onregelmatige loop te vertonen stationair, bij koude start( dus op benzine). Ook enkele haperingen bij wegrijden, maar dit verdween na een kilometer of twee(ook op lpg zeker geen probleem).
Nu sinds vorige week is de wagen verschrikkelijk beginnen haperen op lpg, bij vollast accelereren vanuit 1800-3000 rpm.
De laatste dagen begint hij dit ook te vertonen op benzine.
Graag wat bruikbare meningen hierover...Bij voorbaat dank
Enkele extra gegevens: km stand 158000,bougies pas vervangen,tank altijd 98oct benzine,heb ook al injectorreiniger geprobeerd,wagen staat altijd binnen s'nachts.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verdeelkap en rotorv vernieuwen en de kabels nakyken op lekkage als het donker is met bloemenspuit over de kabels spuiten. je ziet dan vaneigens of kabels kapot zyn succes
@martin,verdeelkap en rotor ???
19 jaar
ik vermoed toch de bougies (omdat het probleem ook op benzine is),om lpg te verbranden benodigen die meer stroom en een bougie kan dan wel eens sneuvelen ondanks dat het nieuwe zijn.Zou het probleem alleen op lpg zijn kan dit vervuiling zijn van je verdeelstation.Ben niet zo bekend met stargas maar necam gebruikt nog een toerentalwachter die kan ook haperen en wel zodanig dat ie de enemaal het juiste toerental ziet en andere maal niet.Indien je op lpg rijd en je auto slecht gaat lopen en continu schakelt tussen benzine en lpg zou het mogelijk de toerentalwachter kunnen( een electronisch probleem dus)zijn daarentegen als die na slecht lopen op lpg omgaat naar benzine en daar op blijft staan is het vervuiling van je lpg installatie.Temperatuurcensor van auto nog ok ?
19 jaar
Hallo , bedankt voor de reactie, ben helemaal geen leek meer in 6cyl van bmw, maar sta nu een beetje voor een raadsel...
Bougies zijn vorige week vervangen door nieuwe (bmw longlife)
M52tu motor heeft geen verdeelkap, rotor, of hoogspanningskabels,wel een bobijn per cylinder...
Lpg installatie is sequentieel ingespoten vlakbij de benzine- injectoren (er is dus geen verdeelstation), lpg injectoren pas gereinigd.
De lpg installatie gebruikt de injectorcommando's van de dme om de gas injectoren te sturen.
Maar de problemen (het schokken) worden erger ook al rijden we nu al een week op benzine.
Ook het verbruik is aan de hoge kant (bij rustige rijstijl 13a14 liter/100km superplus 98ron)
Ook het vermogen is niet naar mijn zin 0-100km in 11a12 sec !
19 jaar
censoren van nokkenas ok? anders denk ik dat het probleem de dme is.Vermoed dat de auto nu in noodloop rijd heb je hem al uit laten lezen?
19 jaar
vorige week bij bmw geweest: codes p303 p306 misfire cyl 3 - 6
Hebben toen reset gedaan en bougies vervangen...
Morgen heb ik terug afspraak gemaakt... valt op sommige momenten niet serieus meer mee te rijden..
Hou je op de hoogte
thanx...
19 jaar
hello again,
ben de wagen vandaag gaan terughalen bij bmw ,en een van mijn vermoedens is waarheid geworden.. het regelmembraam(onderdruk) van de carterventilatie bleef openstaan, daardoor vacuum in carter, te grote aanzuig van carterdamp in inlaatcollector.
Hierdoor misfire codes op versch cylinders..
Ze hebben ook twee bobijnen moeten veranderen.
De wagen rijdt nu zeer goed op benzine en Lpg.
Moet gezegd worden: Ik kom niet veel in de bmw garage, maar ben zeer vriendelijk en professioneel bediend geweest..
19 jaar
zat effe twee types door elkaar te halen . mis verstand zie dat probleem is opgelost .verder prettige feestdagen martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar