BMW 5-Serie: 520 e39 trilt in dashboard, voorstoelen tussen 120/140 kmh

Bouwjaar: 1996

Hallo, mijn 520 e39 bj.'96 trilt dus tussen de 120 en 140.
Vreemd genoeg versterkt dit euvel zich met passagiers op de achterbank!
Nu weet ik wel, onder de 120 en in het stuur houdt meestal in de kwaal ligt voor, en boven de 120 en in het interieur achter.
Vreemd is echter dat het stuurwiel stil blijft (dit echter niet bij remmen!!!!!) het dashboard is voelbaar onrustig, de zonnekleppen trillen en de stoelen voor, de achterpassagiers melden vreemd genoeg nagenoeg niets van vibraties te vernemen.
De banden zijn gecheckt, gebalanceerd, gecontroleerd op hoogte slagen en de banden zijn op de auto gebalanceerd.
-
De auto heeft 140 dkm gelopen, is voorzien van een aut. echter in de N-stand blijft het euvel en tijdens accelereren voel je niets, de hele auto opt. en technisch is nieuw!! dit probleem breekt de auto dan ook af wat aangezicht betreft, wil de ware genious nu opstaan s.v.p. en mij van advies voorzien, plus wie weet een goed service adres voor beamers in een straal van 30 km van ermelo (buiten de dealers uiteraard om?!)


-
Ophangrubbers voor-, achterkant voorste draagarmen??

djc

Geplaatst door djc (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

autoxpert790 (0) PRO, 19 jaar geleden

aandrijfas in onbalans?

djc (0), 19 jaar geleden

ik heb nieuwe schijven voor plus blokken, geen resultaat, wat wel blijkt (voor de tweede keer!) is dat bmw verhoudings gewijs erg reageerd op een hoogte slag in banden.
-
pirelli behoeft in deze aangelegeheid een extra controlerend oog op dit probleem!

harald4115 (0), 19 jaar geleden

al op andere plek gemeld. stabilisator rubbers/assen op voorophanging. zelfde met e38 gehad...dienen vervangen met 100dkm

harald4115 (0), 19 jaar geleden

ohja....dat voelt als kromme schijven, maar is het dus niet, met belasting achterin was het erger...met lage buiten temp was t minder, na minuut of 10 rijden werd het ook altijd iets erger. bij zacht remmen trilt de auto alsof schijven krom zijn, als je dan doortrapt/harder remt is t weg....

harald4115 (0), 19 jaar geleden

sorry, nog even gekeken, onderdeel heet reactiestangen, onderdeel van de ophanging

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.