close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: AUTO TRILT EN SCHUD BIJ STATIONAIRE TOERENTAL

Bouwjaar: 1998

wie kan mij helpen??

Ik heb een bmw 525tds touring uit 1998, met 2,5 ton op de teller! Al enige tijd heb ik last van van hevig geschud en getril bij stationair toerental! Zodra ik gas geef (1000rpm)dan voel ik er niets van!
ik ben al bij de dealer geweest die vertelde me dat het de verstuivers of de klepstoters kunnen zijn maar zeker waren ze niet van.

heeft iemand ook deze probleem of weet er iemand hoe ik deze probleem kan verhelpen??

alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg

Geplaatst door

BMW525TDS (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bij mijn bmw 325 e30 van 1986 was het de computter maar ik weet niet of dat bij zon nieuwe ook zo is

david2006 0

19 jaar

motorrubbers?

berky62 0

19 jaar

Nee het zijn ook niet de motorrubbers, ik met ook dat hij bij rustig acceleren van de 100 en 120 ook een vreemd getril geeft! zodra ik kickdown geef merk je er niets van

BMW525TDS 0

19 jaar

laat de compressie even controleren, misschien loopt hij sttionair op 1 poot te weinig en heb je er met meer toeren geen last meer van ( loopt hij wel mee)

pigro 0

19 jaar

Brandstofpomp?kan wel iets bijgeregeld worden,oorzaak rek van de ketting

arnold690 0
badge

19 jaar

Het is de electronica op de pomp. het bovenste deel van de pomp ( de regelaar) kan los gekocht worden. Je hoeft dus niet de hele pomp te vervangen. Heb het zelf gedaan met de brandstofpomp nog aan de motor. Je hbet wel een speciale (Bosch) sleutel nodig om juist die ene van de vier bouten los te krijgen. De dealer heeft mij 100.000 km laten rijden zonder het probleem te herkennen. Het is foutcode 1 bij de diagnose.
In plaats van zo'n 1500 euro komen de kosten nu ongeveer op 500 euro.

Voor de zekerheid. De foutcode kan uitgelezen worden bij een behoorlijke dieselspecialist en die kunnen je ook het onderdeel leveren.

jantje5141 0

19 jaar

Ik merk ook dat hij meer trilt en heviger trilt als ik diesel heb getankt bij een (goedkope) benzinepomp als tango en tinq, als ik bijv. bp heb getankt trilt ie iets minder!! zegt dat jullie iets?

En als ik de hele dag heb gereden met hoge toerentallen dan trilt hij ook minder in vergelijking met korte afstanden

BMW525TDS 0

19 jaar

Ik ga steeds meer denken dat ik gelijk heb nu ik bovenstaande heb gelezen. Het is de electronische regeleenheid boven op de pomp die de hoeveelheid diesel bepaalt. Ga morgen maar naar een Bosch dieselspecialist, geen dealer!!. Die zet zijn laptop op je diagnosestekker en als er foutcode 1 uitkomt is het die regeleenheid vervangen, als er nog 5 a 6 honderd euri's in de portemonnaie zitten.

jantje5141 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.