BMW 5-Serie: 520d E61 2007

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: M47

Hallo, ik heb een 520D E61 binnen met met motorstoringslampje aan. Fout 4501 (MAF gecontroleerd EGR systeem - EGR stroom te hoog)
Weet iemand van jullie waar te zoeken naar de oplossing? De fout kan gewist worden, maar komt na +/- 20 km terug. Ik heb wel opgemerkt dat de motortemperatuur niet boven 66 graden komt.
Dank voor uw hulp.
Paul

535GT

Geplaatst door 535GT (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 10 jaar geleden

EGR Thermostaat vervangen (kost weinig kun je makkelijk vervangen) EGR controleren op vervuiling, Carterventilatie vervangen (Zorgt als die verstopt is vaak voor vervuiling van de EGR), Als de temperatuur dan nog niet omhoog gaat eerst de bijververwarming controleren op functioneren mocht deze goed werken dan de normale thermostaat controleren, kunststof breekt vaak aan 1 kant af waardoor de klep niet meer helemaal dicht gaat,

gr Martin

535GT (0) PRO, 10 jaar geleden

Goede morgen Martin, bedankt voor uw snelle reaktie. EGR werd reeds gereinigd en de carterventilatie vervangen (140 km geleden). Ik ga dan nu eerst de EGR termostaat vervangen en misschien best ook gelijktijdig de gewone motorthermostaat.
Nogmaals dank en ik laat half volgende week weten hoe het ermee gesteld is.
Paul

535GT (0) PRO, 10 jaar geleden

Goede middag Martin, ik heb ondertussen beide thermostaten vervangen, de motorthermostaat ging niet dicht (opening bij koude motor 4 mm). De motor komt nu perfekt op bedrijfstemperatuur, maar de fout bleef bestaan. Het motorstoringslampje ging terug aan na +/- 12 km rijden. Stuurventiel van EGR nagezien en werkt normaal. Vacuumleidingen van de klep vervangen en probleem is opgelost (hoop ik).Na 33 km gereden blijft het lampje uit. Er blijft echter twijfel of het wel echt opgelost is omdat er aan de vacuumleidingen helemaal niets te zien is, zelfs geen haarscheurtjes. Wanneer ik door de leidingen blaas, heb ik wel de indruk dat er een meer weerstand geeft dan het andere. Ik blijf hopen.
Nogmaals bedankt voor uw hulp.
Groetjes. Paul

535GT (0) PRO, 10 jaar geleden

Hallo Martin, na ongeveer 800 km nog steeds geen fout. Het probleem zal dus wel opgelost zijn. Waarschijnlijk dus toch een vacuumleiding, gecombineerd met een fout in het koelsysteem.
Groetjes.
Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.