close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: 520i 1982 kleppen gesteld en bougies/kabels vervangen zie filpje

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: m20 2.0 injectie

Hallo, ik heb wat filmpjes op utube geplaatst van de motorloop na het kleppen stellen. De motor klinkt nu erg rauw, alle kleppen staan keurig op 0,25 mm.

http://nl.youtube.com/watch?v=USSI4KOx4N...

en onder de kap waar je hem echt rauw hoort lopen:

http://nl.youtube.com/watch?v=7NUJDydMdR...

Lijkt wel een diesel man, is een 520i uit 1982, K Jetronic
verse bougies en verse bougiekabels.

Ik hoop dat er kenners zijn die wat kunnen zeggen op basis van deze filmpjes. Hij rijdt echt voortreffelijk na het bovengenoemde onderhoudt.
Motor pakt lekker op en schokt vrijwel niet met plotseling gas geven/loslaten.

226.000 km gelopen. Nokkenas ziet er nog keurig uit.

Geplaatst door

Tall_guy BMW 520i (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kleppen zijn niet goed gesteld. Zeker weten. Staan veel te ruim. Wel de goede manier van stellen gebruikt? Goede (RECHTE) voelermaten gebruikt?
cil. 1 tuimelen dan 6 stellen. Cil.2 tuimelen dan 5 stellen. Cil.3 tuimelen dan 4 stellen en andersom.

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

Ja ik heb wel op die manier gesteld, elke keer op 7 uitkomen.
Maar ik schroef de handel zo weer los om het over te doen hoor.
Maakt het veel uit hoever de tuimelaar de klep indrukt als je de juiste klep wilt stellen?

Ik neem aan dat als de uitlaatklep van cyl. 2 ingedrukt wordt ik deze niet op de graat nauwkeurig hoef te zetten voordat ik de uitlaatklep van cyl. 5 ga stellen?

Ik heb de voelermaat .25 gebruikt.

Tuimelen wil zeggen: de ene is net van de klep af en de ander staat net op het punt de klep in te drukken. Als de nokken wijzers van een klok zouden zijn, is het 10 over half 5.
Je zult dan ook zien dat van de te stellen cilinder de nokken beide schuin omhoog staan.

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

Petje,
Er gaat ineens een wereld voor me open ;)

Bedankt, ik ga morgen weer lekker aan de slag!

[quote=Tall_guy BMW 520i]Petje,
Er gaat ineens een wereld voor me open ;)[/quote]
Tja, wat zal ik hier op zeggen...................?

Petje57 0
badge

15 jaar

Ben er mee bezig geweest en er stonden er inderdaad meerdere te ruim, maar de grootste klepspeling was 0,35 dus echt veel te groot was het niet. Hij loopt nu veel mooier, wel nog 1 tikje hoorbaar dus blijkbaar heb ik er toch nog 1 over het hoofd gezien maar het is al veel beter!

Bedankt!

Zo zie je maar weer: het spel moet wel volgens de regels gespeeld worden.

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.