BMW 5-Serie: Stinken naar diesel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: m51

Mijn vrouw klaagt al een tijdje over een dieselgeur in de auto.
Nu blijkt dat de brandstofpomp lekt.Als de motor loopt drupt er brandstof onder uit de pomp.
Is dit een afdichting?Kan aan de bovenkant geen lekkage ontdekken.Nu zal denk ik de pomp eraf moeten.Is dit een klus voor de dhz of ga ik er mee naar de garage?

lukas jansen

Geplaatst door lukas jansen (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

E.T.Wiersum (0), 15 jaar geleden

Eerst zal met zekerheid vastgesteld moeten worden,waar hij lekt.
Pas daarna kan vastgesteld worden, wat er moet gebeuren.
Ik weet niet hoe handig je bent.
Bij twijfel en/of als je het lek niet kunt vinden,zou ik naar de garage gaan.
In zijn algemeenheid kun je als doehetzelver beter van inspuitpompen afblijven tenzij je voldoende kennis en gereedschap hebt.

lukas jansen (0), 15 jaar geleden

Ik kan zelf wel redelijk veel aan de auto doen maar inderdaad,het is denk ik toch meer iets voor de specialisten.Ik moet wel zeggen,ik heb de interieurfilters schoongemaakt en de geur is minder aanwezig.Blijft natuurlijk wel het probleem.

ogy (0), 15 jaar geleden

Er zijn 2 hofd dichtingen die kapot gaan bij deze motor-auto(veel voorkomend)
Bovenste is zelf te doen.Onderste niet(pomp moet uit) maar beste is, naar en specialist gaan en alle dichtingen laten verwangen. Dichtingen kosten rond 20 euro of minder.

GT-ke (0), 15 jaar geleden

Er zijn 3 plaatsen waar deze veel lekken. De bovenste dichting kan je zo vervangen, niets aan.
De dichting tussen het elektronica-gedeelte en de pomp zelf is ook te doen maar al wat moeilijker.

Ik heb dit al vaak gedaan, gewoon losdraaien (eventueel de stand een beetje aftekenen) en dan dichting vervangen, vervolgens terug monteren en de schroeven niet aantrekken maar gewoon tegen draaien. De wagen proberen te starten en stilletjes met de hamer tikken op het stuk dat je gedemonteerd hebt. Je blijft stilletjes tikken (zodat de regeling schuift) totdat je een mooi stationair toerental hebt. Daarna proefrit doen en eventueel beetje verder "regelen" Pomp hoef je hiervoor zelfs niet te demonteren, enkel het inlaatspruitstuk.

3de plaats: de dichtingen tussen de banjobouten

GT-ke (0), 15 jaar geleden

aahja, vergeet ook de retourleidingen van de injectors niet te controleren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.