Dad iedereen, Heb een bmw 535d bj 2007/4 met een chiptuning stage 2, (alles laten uithalen van uit de uitlaat systeem, grotere intercooler, en geprogrameerd door asd chip tuning in Meerhoud.
Heb een probleem bij plankgas alleen boven 200km/h, hij vliegt naar 200 a 220 en dan gaat hij in noodloop.
Foutcode : vuldrukregeling lagedrukfase ,vuldruk te hoog /negatieve afwijking (uitgelezen met bmw aparatuur)
we hebben al alles uitgeprobeer en geraken er niet uit. Wat vreemd is is dat de vuldruk op de turbo standard begrensd is op 2800mbar en de chipper heeft de begrenzer op 3100 mbar gezet en toch loop de wagen in noodloop al op vuldruk 2510.77 mbar ,
Zit er ergens een begrenzer nog die we vergeten zijn??
Geef jullie 3 afdrukken met wardes van 3 verschilende tijdstippen toen hij in noodloop in gegaan,
noodloop 1
foutcode: vuldrukregeling lage druk fase ,
gebeurd op:
motortoerental: 3089 tr/min
waarde raildruk 1630 bar
inspuithoeveelheid 74.83 mg/slag
luchtmassa/ cilinder 1493.46 mg/slag
VULDRUK 2510.77 mbar
omgevingsdruk 1004,31 mbar
noodloop 2 noodloop 3
foutcode: vuldruk te hoog/ negatieve afwijking foutcode: vuldrukregeling lagedrukfase
gebeurd op: gebeurd op:
motortoerental: 2868 tr/min motortoerental: 3254 tr.min
temperatuur koelvloeistof 74.2 °C temperatuur koelvloeistof 80.24 °C
raildruk 1323 bar raildruk 1630.5 bar
insouithoeveelheid 46.47 mg/slag inspuithoeveelheid 74.83 mg/slag
luchtmassa per cilinder 1493.46 mg/slag luchtmassa/cilinder 1606.89 mg/slag
VULDRUK 2510.77 mbar VULDRUK 2510.77 mbar
positie gaspedal 48.03 % positie gaspedal 83.46 %
omgevingsdruk 994.96 mbar omgevingdruk 1004.31 mbar
OPVALEND! : als hij in noodloop ging is hij altijd op dezelfde warde van 2510.77 vuldruk in noodloop gegaan,
MVG Louppy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat het chippen niet goed gedaan is.
Daar is een eenvoudige test voor: even de standaard software laden en dan opnieuw proberen.
Misschien moeten er dan wat aanpassingen aan de standaard software gemaakt worden voor wat is weggelaten in de uitlaat.
N.B.: Probleem doet zich niet alleen "plankgas" voor. In het 2e rijtje is de gaspedaal positie 48%.
Ik denk dat het tunen de oorzaak is !
Weet je hoeveel pk nm de auto echt heeft ?
is hij op een testbank geweest ?
Uit ervaring weet ik dat boven de 330 pk en 670 nm koppel de auto dit soort meldingen gaat geven.
Wat Oldford opmerkt standaard software terug zetten en kijken wat hij dan doet.
Mijn vriend heeft dezelfde wagen 535d chip stage 2 tuning met 360 en een kopel van 720nm , (roet en katalizator er uit, grotere intercooler) is gechipt door dezelfde tunner en loopt tot 300km als een pijl , een heeft dezelfde programma er in zitten en bij hem loopt het niks mis,
11 jaar
Ik zou om zeker te zijn het origineel programma erin doen en kijken wat hij dan doet. Is het probleem er dan niet dan verder zoeken.
Dag erik , we hebben met orgineele programma geprobeerd en dan is alles ok, mischien zijn er nog andere bevelingingen die we vergeten zijn ?? De chipper is momenteel nieuwe garage aant bouwen vandaar dat we niet op de testbank kunnen , anders zou er gemakelijker zijn denk ik,
grt
11 jaar
Maandag gaat de auto op de testbank om de foutmelding uit te lezen tijdens het rijden, ma wat ik heel vreemd vind is waarom gaat de turbo al op 2510 mbar in noodloop als hij pas begrensd is op 3000 tr ??
we gaan ook de druk van de turbo mechanisch uitlezen met een klok , dan kunnen we uitsluiten dat de turbodruk sensor stuk is
11 jaar
Ga ook eerst alle vacuum darmen vervangen en de 2 kleppen van de turbos (durven soms ook haperen) schijnt. En we hebben trouwens nog 3 andere programma's van andere chip bedrijven geprobeerd en gaf nog altijd dezelfde fout van turbodruk te hoog, dus nu weten we zeker dat het normaal niet aan de programma ligt, als de vervanging van vacuum slangen , kleppen en uitlezen op de testbank niets uithaalt dan weet ik het echt niet meer ..grt
11 jaar
Hebben gisteren 2 turbo kleppen vervangen en vacuum slangen zonder resultaat, hoop morgen op de testbank meer uit te halen. Maar hebben wel gemerkt dat de inlaatcollector reedelijk lekt. De ene raad mij aan om de kleppen af te sluiten omdat ze soms kunnen haperen en de collector nog niet te vervangen mits hij niet fel lekt, en andere raad weer aan om hem te vervangen omdat het afsluiten niet altijd goed is voor lage koppel in lage toeren en verlies van vermogen kan hebben. Wat radden jullie mij aan ? grt
11 jaar
Hoelang geleden is hij gechipt? Oftewel; heeft ie t wel een aanzienlijke tijd goed gedaan? Ik moet eerlijk zijn dat ik de tuningswijze bijzonder apart vind; een twinturbo diesel een max regeldruk geven van 2.1 bar?
Beetje vaag ook dat ie bij de lage druk al op die druk zit, zelfs bij half gas of hoge toerentallen. Aparte herprogrammering lijkt het nogmaals....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar