BMW 7-Serie: 730 V8 stationair trillen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: E32 M60b30 730 v8

Hallo,
Probleem met 730 e32 V8.
Staat stationair te trillen voelbaar door hele auto. Net of er 1 cilinder mist.
Bij optoeren lijkt hij mooi te draaien.

Compressie alle cilinders tussen de 9/10 bar.
Uitgelezen geen foutcodes CO2 goed.
Luchtmassa meter goed.
8 nieuwe bougies, geen bougie heeft een afwijkend uiterlijk.
Membraan carterontluchting goed.
Rondom motor met remmenreiniger gespoten geen reactie.
Lamdasondes goed.

Wat zie ik over het hoofd?
Zou het een bobine kunnen zijn? Lijkt mij dat deze stuk of heel is niet daartussen in ivm geen afwijkende bougie.

Injectoren?
Zijn deze te testen in de auto of moeten ze er echt uit lijkt me een hele operatie.

Hoor graag van jullie

Mvg peter

kesselaar

Geplaatst door kesselaar (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1900) PRO, 10 jaar geleden

Motorsteunrubbers in orde ?

Bimmer Specialist (0) PRO, 10 jaar geleden

Hoi Kesselaar,

Heb een paar vragen voor je voordat ik jou informatie kan geven:


1.Maakt de auto ook een rammelende geluiden als je het stationair laat draaien?

2. Welke geluiden zijn er allemaal?

3. Stottert de auto ook als je een beetje gas geeft?

kesselaar (0), 10 jaar geleden

@Bimmerspecialist

1. Geen rammelende geluiden

2. Bij stationair geluid alsof de motor op 7 cil draait

3. Auto stottert niet pakt mooi en fel op

Kan het een bobine zijn die stationair niet mee doet en bij meer toeren het wel doet?

Mvg peter

Freude_am_Fahren (0), 10 jaar geleden

(Het spanningsbeeld van) bobines in bedrijf kunnen (kan) worden gemeten met een oscilloscoop.
Aan de bobine gekoppelde componenten (condensator, weerstand) in de DME-unit kunnen ook zulke klachten veroorzaken.
Ook zulke afwijkingen zijn (iets moeilijker) zichtbaar in het oscilloscoop-beeld.

Voordat je zo'n meting laat doen, kun je zelf eerst proberen of kabelboomstekker van DME-unit loshalen* + inspuiten met contactspray (Bijv. CRC 2-26, paar maal herhalen.) de klacht doet verdwijnen. Geoxideerde contacten leveren ook weleens dit soort klachten op.

*) Kun je meteen controleren of alle timer-contacten in de stekker nog voldoende voorspanning hebben (d.w.z. niet open staan).

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Is de aansluiting naar de rembekrachtiging ook gecontroleerd? Ik neem voor het gemak aan dat die bij deze wagen ook op het inlaatspruitstuk aangesloten is.

kesselaar (0), 10 jaar geleden

Kaleido 1=> motorrubbers zijn in orde

Wkhoek=> ik heb even vluchtig gekeken maar kan zo gauw geen slangen vinden van de rem bekrachtigen naar het inlaat spruitstuk maar zal volgend weekeind dit nader inspecteren neem aan dat je een vacuumslang bedoelde????

Freude am fahren=> ik ben niet bekent met het gebruik van een oscilloscoop dus mocht ik voor deze optie kiezen zal ik toch naar de garage moeten,kabelboom stekker meermaals ingespoten met contact spray maar dit mocht niet baten

Verder ben ik van plan om een ruil bobine bij de sloop te halen en stuk voor stuk de bobines uit te wisselen
Mocht dit niets uithalen zal er niets anders overblijven dan toch maar naar de garage te gaan, helaas

In ieder geval bedankt voor jullie input en de uitkomst zal t&t plaatsen

Mvg peter

Bimmer Specialist (0) PRO, 10 jaar geleden

Hoi Kesselaar,

Een bekend probleem bij de e32 730i V8 motoren is het loskomen/trillen van de oliepomp.
Daarnaast kunnen de klepstoters vervuild zijn, dit is in sommige gevallen op te lossen door de motor te spoelen.
Alvorens je dit overweegt te doen zou ik adviseren om te kijken naar de oliepomp verder denk ik dat het ook aan je vibratie demper voor aan de motor ligt. Dit zijn de kwalen bij de E32.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.