BMW 7-Serie: 730D slaat niet aan

Brandstof: Diesel, Motorcode: 3000

Heb een probleem met een 730d uit 2001 die niet wil aanslaan, auto is binnengekomen zonder raildruk,
Uitgelezen raildruksensor vernieuwd, nog geen druk, hogedrukpomp laten testen deze was kapot, deze vernieuwd, raildruk met starten 20bar weer kontroleren 1 verstuiver die lekte, deze vervangen, nu heb ik een raildruk van 70 bar bij het starten, maar ik weet niet hoeveel raildruk die moet hebben bij het starten.
Wie weet wat het kan zijn, Gegevens die ik nu heb raildruk bij starten is 70bar, aanvoerpomp is 3bar,
ik heb geen lekkage,s meer op vertuivers, bij uitlezen geeft hij wel aan, raildrukcontrole, ik heb bij starten geen aansturing/spanning op de verstuivers hoort dit zo? krukas bdp sensor is in orde, wie weet de gegevens van de raildruk die nodig zijn en een schema, en eventueel de oplossing.

hansprofile

Geplaatst door hansprofile (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

diko (0) PRO, 16 jaar geleden

70 bar is nog veel te laag, je moet zeker het dubbele hebben anders start hij echt niet.
verstuivers worden niet aangestuurd als de raildruk te laag is.
mvg Diko

ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden

opvoerpomp onder de bestuurdersstoel?????

hansprofile (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo Diko en Ay weten jullie de opvoerdruk die de opvoerpomp moet geven. is 3 bar mischien te weining voor voordruk.

diko (0) PRO, 16 jaar geleden

werkdruk 3,5 bar volgens bmw,maar 3 bar tijdens het starten is wel goed.
je hoge druk is te laag.
heb je een nieuwe pomp gemonteerd compleet met drukregelaar of gebruikte pomp????
of de pomp levert de druk niet of je hebt nog een inwendige lekkage in het systeem.
mvg Diko

hansprofile (0) PRO, 16 jaar geleden

Diko de pomp met sensor heb ik nieuw gekocht bij de BMW en vernieuwd, toen had ik een raildruk van ongeveer 20 bar er bleek een verstuiver lek te zijn, deze heb ik vervangen en liep hij nog niet, de verstuivers lekken niet inwendig dus de lek leiding in maar ook niet uitwendig naar buiten toe, dan heb ik toch een lekvrij systeem,maar waarom hij dan geen hogere druk opbouwd dat is dat raar.

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

Slechte en/of vervuilde verstuiverstekkers geven ook vaak storingen. Ze kunnen er zelfs op afslaan. Meet retouropbrengst verstuivers svp.

hansprofile (0) PRO, 16 jaar geleden

De opbrengst van de verstuivers is niets een paar druppels met starten, vandaag de verstuivers op de leidingen buiten de motor getest geen lekt er, maar nog steeds niet hoger dan 60/70 bar druk op de leiding, met een manometer voor de zekerheid de voordruk gemeten 3 bar, de drukzender nog eens met ander uitgewisseld ook niet, in principe zou je gewoon druk moeten hebben maar nee. nog iemand adziezen.

kevin6258 (0), 16 jaar geleden

hallo rob.
ik heb het zelfde probleem met een 530d 184 pk versie van 2000. heb diagnose gedaan, daar kwam niks uit
nokkenas sensor vervangen,lmm,krukassensor,hogedrukpomp en nog geen resultaat!!
ik heb wel spanning op de verstuivers maar helemaal GEEN druk op de rail?

ik hoop dat je er uit komt
gr kevin

ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden

heb je al enig resultaat?

hansprofile (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk dat de nieuwe opvoerpomp kapot is er blijft niets anders over, deze ga ik proberen te testen met een manometer

casper44 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoi Rob
Zit je brandstoffilter niet verstopt, waardoor er niet voldoende brandstof is om druk op te bouwen?
Is er niet verkeerd getankt? Dan krijg je ook rare storingen.
Gr Casper

cielie (0), 16 jaar geleden

Zit er geen drukregelaar op de rail,meestal zit er een raildruksensor op en een drukregelaar,komt bij mercedes cdi regelmatig voor dat het afdichtrubbertje ervan kapot is,kan dan ook geen druk opbouwen.
Succes erik

hansprofile (0) PRO, 16 jaar geleden

De drukregelaar zit in de achterin de pomp bij deze pompen, en omdat het een nieuwe is haal ik hem niet open, maar komt het leuke, nieuwe pomp die ik had gekregen bouwde niet meer dan 60 bar op, dus ik heb een nieuwe gekregen bij de BMW vandaag ingebouwd, niet meer dan 50/60 bar druk nou wordt ik gek, ik denk doe ik wat verkeerd, een oude pomp op de kop getikt deze gemonteerd en ja 1000 bar druk en lopen dat wrak, BMW Blik met wielen, dus wat moet ik hier nu mee 2 nieuwe pompen die niet goed zijn????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.