Mijn aanjager van mijn Bmw 320i coupe hapert het is begonnen met ratelen daarna kwam hij maar langzaam op gang nu is het zo als ik hard mijn deur dicht gooi hij af en toe nog wel wil werken maar meestal niet. Wat zou dit kunnen zijn is het motortje defect of zou het dat egeltje (weerstand) zijn ?
Hulp geboden a.u.b
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt me niet zo moeilijk hoor....
hallo ed
ik denk niet je weerstand maar eerder je koolborstels van je aanjager-motortje zelf
gewoon even een goeie gebruikte halen op de sloop,en alles werkt weer
heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt..
als de weerstand kapot is,doet hij niks meer en niet nu wel en da niet !!
succes ermee..
19 jaar
Ik ben niet bekend met BMW, maar bij mijn oude renault had ik dezelfde klachten (al sloeg ik op het dashbord i.p.v. met de deur gooien).
Bij mij waren er 2 problemen: de aanjaagmotor was versleten.
Na deze te vervangen met sloopversie kwam aan het licht dat ook het paneel dat hem aanstuurt (weerstanden e.d.) half gesmolten was doordat de motor stil had gestaan terwijl er spanning op stond.
Dus probeer even op de sloop een motortje te halen (en maak de rest er omheen meteen goed schoon) en kijk of het helpt.
19 jaar
Dat zal ik es proberen. Maar weet iemand ook dan nog hoe je zo'n aanjager motoruitbouwd heb het laatst geprobeerd maar kwam niet verder dan de deksel van dat huis waar die aanjager motor in zit moet dan ook bv. je ruiterwissermotor eraf ? wie o wie kan mij dat vertellen ??
19 jaar
hallo ed
nee je ruitenwisser motor enzo kun je gewoon laten zitten,het is wel een rot werk omdat alles maar net eruit kan en je niet veel plaats hebt,maar je kan dat schutbord weg nemen d.m.v. 2 x parker los te draaien,is als het goed is dopje nr 7 en 2x kruiskop schroef in het midden.neem je computer los en die dikke rode + kabel,dat zijn er als het goed is 2.als dat los is kun je dat stukje kabelboom weg nemen en heb je daar de plaats voor je motortje eruit te halen,
haal eerst de 2 filters aan beide kanten eraf,verwijder erna de kleine ijzeren klemmetjes,die houden je 'omhulsel'vast waar je motortje in zit en wat je erna in tweeen kan splitsen.
Neem nu beide helften van elkaar en je ziet het motortje zitten,die ook met één klem vast zit.verwijder die klem en de stekker.Nu kun je ook je aanjagermotortje demonteren.
maar dit alles gaat best lastig eruit omdat je weinig plaats hebt hebt.
laat me even weten hoe en afgelopen is en succes ermee
Stefan
19 jaar
Nou ik zal het eens gaan proberen. Ik neem aan dat je ook wel je ruitenwissers er af moet halen anders kan je die grijze beschermkap er niet af krijgen toch ? of is dit niet nodig ?
Heb er al is van onder de motorkap naar gekeken en het motortje zien zitten er was inderdaad heel weinig ruimte maar ik had ook niet gedaan wat jij in je vorige bericht had geschreven. in ieder geval ga ik dat proberen en ik hoop dat het lukt.
Ook harstikke bedankt voor je reactie en ik zal het je laten weten
Ed
19 jaar
Het is gelukt hoor met enige moeite het motortje eruit kunnen krijgen en met een beetje draaien en worstelen gewoon eruit
gekregen motortje was trouwens niet defect liep tegen het plastic van het kachelhuis aan........ vanddaar dat ratelen
Bedankt allemaal met name stefan voor de gouden tip !!!
19 jaar
graag gedaan Ed en succes verder met je Beemer
Groetjes,
19 jaar
mijn aanjaag motor maakt ook een erg vreemde kabaal, weerstand is al een defect geweest, toen ik de wagen kocht(2008) maakte de motor in stand 3t/m6 veel lawaai tegenwoordig enkel in stand 4 en 5! zou de motor los kunnen liggen en ergens tegen aan lopen of zijn er lammelen uit de 'rad' gebroken ?
14 jaar
Als het een E36 is kan de plastic kap die om het motortje heen zit wel los liggen en tegen de ventilator aanlopen..
Maar stand 6 ? Heb je climat control neem ik aan ?
Vervolg kun je beter even een nieuw topic openen..
14 jaar
stefan, dank je voor je reactie,
inderdaad ik heb climate control...
maar die plastic kap moet vervangen worden of hoe kan ik dat het beste doen?
motor verwijderen om te kijken wat ik nodig heb...?
of een nieuwe/gereviseerde/van de sloop motor plaatsen?
sorry voor het reageren op deze 'oude' toppic!
14 jaar
Je moet even bij het motortje kijken, de kap eromheen bestaat uit 2 delen die met clipjes aan elkaar zit om hem vast te houden..
Heb het zelf ook al eens gehad, motortje was tegen de bovenste helft aangelopen en was inmiddels door de kap heen geschuurt, een kapje op de sloop halen kun je ook doen, alleen is het even pielen om hem eraf / erop te krijgen.
Als je een kijkje neemt, kijk dan ook even of het motortje zelf niet kan bewegen.
Gr Stefan
14 jaar
rick schreef: sorry voor het reageren op deze 'oude' toppic!
Dat is inderdaad niet gebruikelijk, open de volgende keer zelf even een nieuwe.
En Stefan, wanneer je zegt dat iemand een nieuw topic moet openen,(#11) reageer dan verder niet ...
nu gaat het oude topic gewoon door terwijl dat niet de bedoeling is.
Op deze manier krijgen alle mensen die gereageerd hebben in 2005 ook weer mail...
mvg, Hans
moderator problemcar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar