Beste Problemcar leden,
Afgelopen woensdag ben ik op de A1 achterop een auto geklapt. Hierbij heeft de voorkant redelijk veel schade. Ik hoop mijn geliefde BMW nog te kunnen redden maar vraag mij af op welke punten ik moet letten of dit nog zin heeft.
De spatboorden aan de linker kant en rechterkant zijn nog in orde. Echter heeft het motor ruim aardige schade opgelopen.
Tijdens de klap is alles naar binnen toe gedrukt. Zowel de motor als de versnellingsbak zitten niet meer op zijn plaats.
De radiator is krom, de bumper is compleet afgebroken en het frame waar de radiator aan hangt is krom.
Nu maak ik me daar niet heel veel zorgen om, echter waar ik me wel zorgen om maak is de motor en de versnellingbak die een flinke tik hebben gehad. Ik heb een donor auto staan waarvan ik eventueel de onderdelen betreft de voorkant direct kan overzetten maar is dit nog de moeite waard?
Hier is de schade te zien! https://instagram.com/p/5hCMTiKuxm/?take...
Motorkap heb ik verder nog niet open kunnen maken vanwege een gebroken voet!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat licht eraan in wat voor staat je de auto wil terug brengen. Kun je wel lassen dan want volgens mij is dat voorste paneel waar de radiator in zit enzo vastgelast dus dan moet je de puntlassen doorboren en er een nieuw paneel in lassen. Of het veel uitmaakt dat de motor wat naar achter ligt weet ik niet meestal zit er wel wat speling om de aandrijfas. Ligt er maar net aan hoe handig je bent en wat die auto voor je waard is. Want je kunt deze auto's zonder schade ook wel kopen voor 500 euro.
Ben bang dat als je de motor kap opent zal schrikken ben bang dat de langsbalken ook krom staan deze zul je moeten richten, te repareren is alles, maar of het rendabel is ?
Totallos , net wat jan zegt de schade is groot , de kap openen zal ook je ogen openen.
Maar alles is te repareren natuurlijk.
@Rover 500 euro? Zonder te weten welk type het is? M3 koop je niet voor 500 euro...
Maar ook voor een M3 is dit een beste schade , het blijft speculeren van achter de pc , misschien valt het mee en is de grootste klap over het chassis heen gegaan , maar haal er iemand bij met kijk op schade.
Beterschap met je voet.
[b]Heren
Ik vind dit onderwerp niet discussie waardig.
Er wordt van ons een diagnose / mening gevraagd zonder ook maar iets gezien te hebben, dit is met schade zeer lastig.
Wil de TS meer duidelijkheid dat zal hij toch echt met gedetailleerde foto's moeten komen.
Zonder dit ontbrekende item is hierover discussiëren zinloos.
Account Beheer
Problemcar[/b]
Account Beheer, Excuus.
Auto is onderhand naar een schade herstelbedrijf geweest voor een controle. Hieruit is gebleken dat tijdens de aanrijding (door een verlaagde voorkant) de BMW onder de auto is gekomen waar ik op geklapt ben. Langsbalken en alle andere balken zijn voor 100% recht. De schade blijkt in eerste instantie alleen blik schade te zijn en niets ernstigs.
Het probleem met het motorblok en de versnellingsbak is een verhaal apart. Hoewel ik onder veronderstelling was dat dit naar achter was geschoven tijdens de klap, blijkt dat het motorblok en de versnellingsbak 10cm naar voren zijn geschoven. Dit heeft te maken met de hydrolagers (motorblok steunen) die op waren. Omdat de klap het motorblok naar voor heeft getrokken in combinatie met de versnellingsbak is er in eerste instantie niets aan de hand. De aandrijf as is nog volledig in orde plus het differentieel is nog in orde. Echter is er in het motorruim wat schade te bekken. De radiator is kapot, de bumper, bumperhouder en de houder waar de motorkap in valt zijn krom. Daarnaast is de motorkap ook goed krom, echter tot mijn verbazing, start de auto zonder problemen. rijden is geen optie omdat ik de versnellingsbak niet kan benaderen.
Het ziet er naar uit dat ik met een paar tientjes de auto weer op de weg heb.
Tevens kon ik het niet laten, en heb ik zojuist een M5 aangeschaft!
9 jaar
Ah dat is heel mooi ik heb ook moeite met een benaming te vinden voor dat paneel waar de radiator in zit en waar de motorkap op sluit. Ik noem dat altijd het voorste paneel maar klopt dat wel?
9 jaar
Exact.
Heeft iemand een schema waar de benamingen van de complete voorkant in benoemd worden? Ivbm met het bestellen van nieuwe onderdelen.
Groet,
9 jaar
[quote=Juggermood]Exact.
Heeft iemand een schema waar de benamingen van de complete voorkant in benoemd worden? Ivbm met het bestellen van nieuwe onderdelen.
Groet,[/quote]
Ik heb wel een schema ja maar die schema's zijn engels en veel te duur om nieuwe onderdelen te bestellen en ik dacht dat je ze van een andere sloopauto ging halen?
Dit is het schema:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-Se...
Hij heet front panel dus die heb je nodig en het grill frame heb je ook nodig denk ik.
op marktplaats noemen ze het "voorfront" "radiateur houder" of gewoon front ofzo http://link.marktplaats.nl/m921883055
9 jaar
Thanks rover,
Ja deels worden de onderdelen overgezet van een sloopauto / donor auto. Echter zijn veel onderdelen aan de voorkant van de sloopauto verrot en verroest.
Radiator en voorbumper zal ik origineel bestellen, de rest zal ik van de sloopauto afhalen of bij sloop bedrijven bestellen.
Groet
9 jaar
De hele voorkant is nu uitgeruimd. En zoals het er nu naar uitziet, zal het er weer uit gaan zien alsof er niets gebeurd is. Echter loop ik tegen een klein probleem aan. De motor start zonder problemen alleen na 3 a 4 seconde valt de motor kompleet stil. Het geluid klinkt gezond, geen rare geluiden op een scheur in de uitlaat na. Het lijkt wel of het blok te weinig brandstof of zuurstof krijgt. Iemand enig idee waar ik op moet letten (vacuum slang ofzo) ?
9 jaar
Mogelijk juist door de scheur in uitlaat. Waar is de scheur precies?
9 jaar
Probleem opgelost. Vacum slang tussen kleppenhuis en remdruk regelaar afgebroken.
Motor draait als een zonnetje
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar