BMW 7-Serie: accu loopt leeg

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4,4 V8

Hallo iedereen,

ik heb al een paar keer gehad dat ik s' morgens de auto wilde starten en dat de accu leeg is. Heb de accu laten testen en deze is goed en ook de dynamo laad goed bij.
nu kwam ik erachter dat de 2 lampjes in de kofferbak aan bleven en heb deze lampjes verwijderd en dacht dat hiermee het probleem opgelost zou zijn, maar helaas. vanmorgen
weer niet starten en accu leeg. zit elke keer zo rond de 5,5 a 6 Volt.
ik heb alle mogelijke lampen nagekeken en gaan allemaal netjes uit. heb nu de accu + pool losgekoppeld om te voorkomen dat ie elke keer leegloopt, maar dit is natuurlijk geen oplossing.

heeft iemand enig idee wat het nog meer zou kunnen zijn?

heb misschien een idee dat de dynamo zelf een lekstroom heeft op 1 of andere manier, maar kan dit veroorzaken dat de accu leegloop of is dit onzin?

Hoop op een spoedige reactie!
(even ter informatie, ik woon in Naples Florida. ik weet niet of dit soort auto's hier worden gemaakt of dat deze ingevoerd worden)

Groeten Leroy

leroydrost

Geplaatst door leroydrost (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

MJ (0) PRO, 12 jaar geleden

Met een amperemeter in plaats van een zekering kan je de verdachte stroomkring opsporen. Er kan ook een diode op de diodeplaat in de dynamo kapot zijn maar dan gaat het laadstroomkontrolelampje meestal branden.
Kan je ook checken door even een A meter in serie met de dynamo te zetten. Achterbaklampje blijft niet branden?

leroydrost (0), 12 jaar geleden

De lampjes in de kofferbak bleven inderdaad aan,maar had deze er al uit gehaald en het probleem bleef bestaan. hij trekt binnen een paar uur leeg. Maar ik ga het in ieder geval even meten, om te kijken of ik wat kan vinden. Alvast bedankt in ieder geval!

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

meet met een amp meter tussende accu en massa (massa kabel dus los van de accu) de lekstroom deze mag in rust niet meer bedragen dan 0.05A , zal wel meer zijn trek dan 1 voor 1 de zekeringen eruit en kijk in welke groep de boosdoener zit,
succes jan

leroydrost (0), 12 jaar geleden

Dus als ik het goed begrijp de negatieve ppol van de accu loskoppelen en dan met een multimeter de + kabel van de meter op de plus pool en de - kabel(zwart) van de multimeter op de min pool van de accu?? of heb ik het nu mis?

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

mis: je moet de plus van de ampere meter zetten op de min pool van de accu en de min van de meter op massa zodat de amp meter in serie staat

leroydrost (0), 12 jaar geleden

Ah oke ja ik snap hem helemaal top. ga ik zo gelijk ff proberen! laat wel ff weten als ik wat gevonden heb!!bedankt alvast!

leroydrost (0), 12 jaar geleden

Hallo, ik heb het stuk voor stuk gemeten en de beginmeting was 2,1A, en bij de groep van het scherm, GPS en CD wisselaar zakte hij terug naar 1A. Bij de zekering van de interieur verlichting/ruitenwisser sproeier systeem zakt hij nog verder naar beneden, naar 0,1A. Hij zou dus eigenlijk nog 0,05A moeten zakken.

Wat betreft de verlichting, was ik er al achter gekomen dat deze continue bleven branden, en heb hier de lampjes eruit gehaald omdat ik deze verlichting toch niet echt toch noodzakelijk vind. maar zelfs zonder deze lampjes zakt het toch nog behoorlijk terwijl er geen lampen verder aan staan. kan dit ergens een lekkage betekenen?

De cd wisselaar en navigatie systeem moeten dan ook losgekoppeld worden om te kijken wat er gebeurt, maar moet hiervoor de auto half afbreken.dus dat ga ik mogen ff verder afmaken.

Groeten Leroy

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.