auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: achteras uit gescheurd

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: m52

heey ik heb een 320 vanos in me auto gebouwd maar nus is me achteras subframe uitgescheurd wat kan ik hier aan doen en is dat te repareren ?? graag goede tips

Geplaatst door

toine_bmw (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toine Dit is in BMW kringen bekend en daar zijn verstevigings -platen voor. Een goede maand terug nog uitgebreid aan de orde geweest met afbeeldingen .Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Inderdaad..

Laat het repareren, en meteen van binnen versterken! Doe je dat niet, dan gaat het even goed en dan scheurt hij opnieuw!

Vergeet niet dat het best veel werk is, alles moet eronder uit gehaald worden aan de achterkant, ook de tank en de binnen bekleding deels omdat je gaat lassen aan de binnenkant.

Zie ook :"

http://www.turnermotorsport.com/html/det...

stefan84 0

14 jaar

is het rendabel om zelf het karwij aantegaan en blijft het dan ook weg

en kan je aan de binne kant zien of hij is uitgescheurd want heb nog wel wat twijfels want hij begon met piepen biep is nu een bonkje geworden en draag arm rubbers zijn reeds 2 maande geleden verangen en de achteras 4 maande mgv toine

toine_bmw 0

14 jaar

Of je het zelf kan kunnen we van hier niet zien, als je twijfelt dan niet eraan beginnen..

Het is niet alleen het De en monteren van de hele zaak, net zo belangrijk is dat het goed gelast en gerepareerd word, dus niet met een electrode apparaat een las erpp schijten want dat blijft maar 2 dagen zitten.

Van de binnenkant kun je nu niks zien! Je komt de plaat binnenin aan het weg slijpen, je komt er een luikje aan het uit flexen zodat je er van bovenaf ook bij komt, dat luikje slijp je er dus uit t.h.v. de ophangpunten.

Je kan het ook alleen van buiten lassen, alleen garandeer ik je dat het binnen een paar maanden weer kassa is, dus weer alles demonteren, dubbel werk, een hoop ergernis en dubbele kosten.

Bespaar nu niet op een paar euro en maak het in één keer goed als je de auto wilt blijven rijden.

Het begint met piepen en bonken, als het dalijk al helemaal rond gescheurt is en hij nog maar op 2 punten ( half ) vast zit, dan begint ook het wiel naar binnen en buiten te klappen als je de rem inhoud en de koppeling laat schieten terwijl hij in de versnelling staat.

Ermee door blijven rijden is dan ook helemaal geen optie meer en bovendien levens gevaarlijk.

Zo'n set is te bestellen op de site die ik je gaf of ben creatief / handig en maak zelf een paar versteviginsplaten.

Amen..

stefan84 0

14 jaar

Stefan,

Kan mijn bmw dit ook hebben?

Ik hoor iedereen zeggen dat ik ruimte heb op het SubFrame, is dat het zelfde?

Wat zijn de symptomen dan van deze problemen?

jellebmw 0

14 jaar

Ja dat zou best kunnen Jelle..

Als je speling hebt op het subframe kunnen dat 2 dingen zijn, of de rubbers ( 4 stuks ) zijn slecht of uit gesleten waardoor er speling aanwezig is, of het subframe is uit de carosserie aan het scheuren, meestal hoor je dan een geklak of gebonk tijdens het optrekken of als je een constante snelheid rijd en gas bij geeft bv..Maar als het al erg is, dan kan het achter wiel ook wat kantelen, dus als je de rem in trapt en tegelijk wat gas geeft terwijl hij in de versnelling staat en dan de koppeling even laat schieten..

Ga eens onder de auto liggen ( even een stuk omhoog krikken ) en bekijk heel goed de punten waar het subframe aan de carosserie zit, precies rond om de rubbers eigenlijk, daar scheuren ze, alleen zie je het heel slecht, met name de voorste 2,

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.