BMW 3-Serie: hoog temperatuur

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318is

Hoi allemaal
Ik heb een paar dagen terug een bmw gekocht 318 is bouwjaar 1993, De eigenaar heeft mij vertelt dat alles in orde met de bmw was en dat ie dezelfde dag wordt gekeurd. Ik heb een testrit gemaakt de auto beviel wel maar stationair draaide die niet echt lekker de eigenaar zei omdat ie te lang stil stond. Uiteindelijk heb ik besloten om die auto toch te kopen na lang twijfelen omdat ie niet lekker draaide stationair maar wel lekker reed. Daarna vertelde de eigenaar mij dat er een niet originele tellerunit in zat en dat er een cabrio tellerunit ingebouwd was en vermelde mij dat de temperatuur metertje afwijkt en zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Moest toch 2 uurtjes wachten voor dat de apk klaar was. Ik moest een eind terug rijden aangezien ik de auto in gelderland heb gekocht en ik zelf in zeeland woon. Ik werd gebeld de auto was klaar betaald en kon rijden naar huis, maar onderweg kwam de temperatuur metertje op rood te staan en daar ook bleef. ik belde de dealer en zei tegen hem dat de temperatuur meter op rood staat, hij vertelde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat alles goed is en dat ie koelvleoistof erin heeft gedaan. dus ik vervolgde de weg thuis goed aangekomen. Heb nog een paar rondjes gereden daarmee en naar mij zeggen word t onder de motor kap veels te heet alle slangen de motor zelf ook ik weet niet of dat normaal is en wat vinden jullie hiervan ik vertrouw de zaak niet helemaal. MVG

bmw_e36is_

Geplaatst door bmw_e36is_ (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Marcel D (0), 14 jaar geleden

Ik ben bang dat je andermans ellende hebt gekocht. Ik had na zijn mededeling toch de koop ter plaatse ongedaan gemaakt. Koelvloeistof afvullen betekend ook dat er koelvloeistof is verdwenen.
Standaard controles:
Harde slangen
Verlies van koelvloeistof
Koken van de vloeistof indien op rood
Komt de koelfan erin (slaat deze mooi aan)
Termostaat in orde ?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Admir,

Wat een onzin kraamt die verkoper toch uit..

Al zet je er een teller van een M3 in, die geeft hetzelfde aan dat de originele klok,

Met en beetje pech heb je nu de koppakking kapot of de kop gescheurt, dat betekent dat het weer veel geld + tijd gaat kosten.

Is de auto bij een dealer gekocht en heb je garantie ?

Ik hoop voor je dat hij je tegemoed komt, maar ik ben er bang voor..

Dat stationair lopen was nog daar aantoe maar het warm worden mag absoluut niet, misschien hangt dat probleem wel samen.

Gr Stefan

bmw_e36is_ (0), 14 jaar geleden

Ik heb vandaag de voor de zekerheid paar tellerunits geprobeert en allemaal gaven de zlefde aan dus rood de eigenaar had geen gelijk. Wel naif van mij dat ik hem geloofde (dit is mijn eerste auto die ik in mijn bezit heb misschien te snel besloten om m toch te kopen) Heb de dealer gebeld hij vertelde mij dat ie het ook niet wist en gaf gelijk de schuld aan de vorige eigenaar en zei dat ie tegen hem zei dat de teller van cabrio was, heel vaag wat ik natuurlijk niet geloof. Ik heb de auto vandaag nageken maar had niet veel tijd om m helemaal te zien en ben ook geen monteur weet weinig van. Heb de slangen gecontrooleerd die zijn niet hard ze zijn zacht en warm. Heb m vandaag ontlucht flush erin gedaan alles gedaan koelvloeistof erin niks geholpen dacht dat ie misschien verstopt was. Toen ben ik naar een kennis gereden een oudere man die veel verstand van heeft hij zei dat de ventilator van voren niet goed draait misschien dat er daardoor komt? ik weet niet. ik heb geen garantie op de auto en het was bij een dealer in AUTOSTAD NIJKERK. maar wat ik niet snap heb bijna 200km of meer van nijkerk naar vlissingen gereden en ik zag geen stoom en stond 1,5 uur in de file zou toch die ventilator van voren het hebben begeven? de koelvleoistof kookt wel op rood, thermostaat weet niet of die in orde is, maar ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor jullie snelle reactie MVG

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Rij er maar eens even niet meer mee voor het dalijk te laat is.

Wat ook kan zijn is dat de sensor niet goed aangeeft, dan heb je geluk en is het goedkoop verholpen, anders even digitaal de temp meten als de meter op het dashbord in het rood staat.

Gooit hij ook kvs eruit als de meter in het rood staat ? Voel dan ook eens aan de slangen, zijn deze dan keihard ? Word de radiateur ook net zo warm als de slangen ?

De fan heeft er niks mee te maken, die heb je tijdens het rijden niet nodig en doet dan ook niet veel, deze heb je alleen nodig bij stilstaan of file rijden, daar zit je probleem in elk geval niet..

Gr Stefan

bmw_e36is_ (0), 14 jaar geleden

Hoi bedankt voor je reactie,

Ik rij er niet mee tot dat ik zeker weet wat er mee aan de hand is, Ik heb vandaag kvs vervangen. volgens mij lekt kvs niet dat kan ik niet zien kan wel morgen kijken of er nog wat in zit. slangen zijn niet hard wel warm, radiateur is ook warm. kan dat aan de sensor liggen? digitaal meten lukt niet de computer geeft fout aan, en de monteur bij wie ik was geweest kon het niet lezen hij komt er niet in met zijn apparaat misschien computer resetten? snap er niks meer van. Alvast bedankt

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Welke fout geeft hij aan dan ?

Ik bedoel met een externe temp meter de motor temp meten, het kan inderdaad de sensor zijn die verkeerd aangeeft en daardoor de meter naar het rode gedeelte laat lopen.

bmw_e36is_ (0), 14 jaar geleden

Hoe moet je dat extern meten? Heb het wel met computertje geprobeert te doen lukt niet staat ERROR we kwamen niet in de computertje van de auto. Ik heb vandaag geprobeert met verwarming op max te zeten tijdens het rijden en de temperatuur kwam omhoog maar niet op rood, en de kvs nagekeken vanochtend en die was gezakt terwijl die vol was gisteravond heb nog wat erin gegooid ga zo weer kijken. En ik ruik benzine tijdens het starten van de motor,misschien benzine slangetje die kapot is, dat had ik wel bij mijn vorige bmw

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De kvs zakt altijd nog iets na het verversen of bijvullen, daarom zal het niveau iets lager hebben gestaan, controleer het morgen vroeg nog maar eens.

Als je zegt dat de meter niet meer naar het rood loopt als de kachel op max staat, kan het ook aan de doorstroming liggen, denk aan een verstopping, slechte waterpomp of thermostaat.

Zou hem eens door iemand laten nakijken.

Normaal als hij echt zo heet loopt worden ook de slangen hard van de druk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.