BMW 3-Serie: afslaan en inhouden

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: M20 6 cilinder

Hallo allen,

Ik heb een projectje staan, welke al een 6 maanden niet echt meer gereden heeft.

Probleem is als volgt. Men heeft de distributie riem vervangen.

Nu loopt de auto stationair maar heel even om na een tijdje (seconde of 20) langzaam uit te gaan.
Met andere woorden de motor blijft zonder hulp (beetje gas geven) niet meer stationair lopen.

Tijdens het rijden trekt de auto niet echt door. Voor het gevoel zit er geen power in de auto.
Tot 100km/h rijdt de auto wel gewoon goed maar als je harder wilt en het gaspedaal vloert
dan is het net of de auto gesmoord wordt. Er zijn dan soms ook plof geluiden in de uitlaat te horen onder de auto
net of de benzine in de uitlaat pas ontbrandt.............teveel benzine? Onsteking welke niet op tijd staat?

Misschien kan iemand mij hier mee verder helpen wat ik nu als eerst moet gaan bekijken / doen etc.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groet,

Marco

dekker_armetak

Geplaatst door dekker_armetak (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Deze motor heeft dus nog een ontsteking op die hulpas die ook de oliepomp aandrijft . !? Krukas en distributie op tijd is zo te controleren . Wiel (trillingsdemper) en door de metalen kap op de distributie. De rotor in de ontsteking moet niet met de markering overeenkomen maar enkele mm er voorbij. De ontsteking is immers al geweest.
Welke injectie zit er op een K of geheel electronisch. ?
Groeten.

dekker_armetak (0), 11 jaar geleden

Punt dank voor uw bericht!

Ik ga hier mee aan de slag. Het betreft een K-jetronic onsteking.

Groet,

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Marco; dat K jetronic slaat op het type injectiesysteem . Die K staat voor continu inspuiten van de benzine. Dit is weer te herkennen aan de leidingen die op de verstuivers zijn aangesloten . Hier zitten geen electronisch geregelde ventielen tussen . Nadeel van het systeem is het door invloeden van buitenaf kan het ontregeld raken.
Zorg dat de carterontluchting geheel lekvrij is . Als je de olievuldop open doet bij draaiende motor moet deze afslaan . De motor krijgt nu lucht die niet langs het meethuis is geweest ...Dus ......afslaan . Mischien is er bij jouw motor een luchtslangf gescheurd . Laat bij twijfel de uitlaatgas op waardes controleren.

dekker_armetak (0), 11 jaar geleden

Hallo Punt,

Kijk hier heb ik wat aan!

Ik ga ermee aan de slag.

Dank!

Groet,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.