close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: afslaan noodloop soms niet starten

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 20

Beste techneuten, ik heb het volgende probleem bij een 318 touring diesel,
Afslaan bij vol vermogen, Bij warme motor, koud dus niet,
Soms niet starten,
maar bij voledig afgekoelde motor loopt hij weer, ik krijd de storing gloeibougies en raildruk te laag,
Volgende is vervangen, verstuivers, raildruksensor, raildrukregelaar, brandstof filter,
Opvoerpomp onder de auto is niet vervangen, maar leverd bijna 4 bar, heb alleen geen kans gehad om bij warme motor te testen, kan de hogedruk pomp dit veroorzaken? dit vraag ik mij af omdat hij koud alles perfect doet,
De auto heeft 180.000 gelopen, en iedere sugestie is welkom,
Alvast mijn dank voor het meedenken,

Geplaatst door

peter8694 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand een idee?
en vooral op de vraag hogedruk pomp,
vervang deze liever niet voor niets,
las ook dat er een pompje in de tank zit?

peter8694 0
badge

13 jaar

Is dit een e46 of een e91? Een e46 heeft een pomp in de tank en eentje onder de auto. Pomp onder de auto moet zoeen 4.5 bar leveren, als ie kapot is loopt de motor gewoon niet. Als ie versleten is geeft ie te weinig druk en zou ie onder vollast kunnen uitvallen. De pomp in de tank levert maar 0.5 bar, geen idee of ie nog wil lopen als ie kapot is maar denk het niet. Als ie te weinig druk levert zou het niet zoveel uit mogen maken als dat de voorste pomp versleten is.

e90/e91 hebben maar 1 pomp in de tank.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

is idd een e46, maar gek genoeg stopt hij er regelmatig mee, maar met koude motor geen last,
pomp goed of kapot gaat dus ook niet op? hij kan dus tussen wal en schip hangen?
bij mij is hij nog niet afgeslagen, maar bij de klant regelmatig,
en dan is hij pas na uren weer te starten, volgens mij is er op dat moment geen voeding meer op de pomp,
maar ik heb dit nog niet kunnen meten, gr Peter

peter8694 0
badge

13 jaar

Als hij afslaat, wil ie dan wel weer aanslaan of helemaal niet meer? Als ie pas weer na een uur aanslaat zou ik de krukas sensor een goed bekijken. Is een kwaal dat ie alleen bij warm afslaat/niet wil aanslaan. Raildruk te laag is een beetje wazig. Wat ik wel eens heb meegemaakt is dat de start motor net niet hard genoeg meer ronddraaide bij warme motor waardoor hij niet aan wilde slaan door een te lage raildruk en dan krijg je ook een foutcode in de DME. Dit zou echter niet het afslaan verklaren. Hoge druk pomp gaat niet zo heel snel kapot, word vaak ten onrechte vervangen, als je de raildruk niet haalt en je hebt een versleten brandstof pomp onder de auto dan haalt een goed hoge druk pomp de raildruk bij het starten ook niet.

BTW een kapotte krukassensor hoeft niet als foutcode in het geheugen te staan, komt vaak voor dat ze bij een warme motor een storing geven en bij een koude motor prima werken.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

Ik heb de krukas sensor besteld, kijken of ik hem morgen kan plaatsen,
kan ik dit snel doen of zit hij lastig??
ivm inplannen, ik moet de klant nog uitnodigen vandaar dat ik het niet zelf voortijd kan bekijken,

peter8694 0
badge

13 jaar

Hij zit op een lastige plaats, startmotor moet worden verwijderd om er bij te kunnen.

En voor de startmotor moet de oliepeilstok eruit, bekleding motor bovenkant moet eraf en waarschijnlijk het scherm tussen motor en de computers, gloei relais + beugel moet eraf en dan kun je de start motor loshalen en van onderaf eruit halen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

martin zover bedankt, sensor is binnen nu de tijd nog,
verklaard dus niet de noodloop?
cq raildruk?
of juist wel, omdat hij geen bdp signaal krijgt en dus de opvoerpomp uitschakeld?
maar ja dan zal hij afslaan en geen noodloop krijgen?

peter8694 0
badge

13 jaar

heb de krukas sensor vervangen, helaas bied het geen oplossing,
denk dat ik het toch in de pomp moet zoeken, valt onder het rijden bij een warme motor compleet stil,
doet hij gauw het contact er af en er op, loopt hij door, maar er mag geen vermogen gevraagt worden slaat dan ook weer af, of gaat de noodloop in, lijkt wel of de stroom compleet wegvalt, maar dat zou dan los staan van de noodloop, dde storing, een ieder die wil meedenken graag.... mijn dank alvast,

peter8694 0
badge

13 jaar

niemand nog een idee?
nadeel voor mij is.. de auto is er iedere keer maar kort, te kort om echt aan het zoeken te gaan,
maar ik heb ook al gelezen dat het dde relais ingebrand kan zijn? het lijkt er gewoon op dat de dde uitvalt,
iemand die mij kan vertellen waar het relais zich bevind? en of meer zoektips heeft?

peter8694 0
badge

13 jaar

Ja relais vervangen, is dat het niet dan denk ik toch de pomp.
Voor de pomp bestaat een ruilsysteem.
Relais ja waar zit die ook alweer ehhhh achter de accubak misschien, anders even in het boekje kijken.

gr ron

ronhj1971 0

13 jaar

Als je electrische pomp in de tank het niet doet zal ie afslaan bij plotseling versnellen, als de pomp onder de auto niet voldoende druk levert krijg je hetzelfde, in beide gevallen zal de raildruk te laag zijn en krijg je een foutmelding. 4 bar is te weinig druk moet volgens mij 4.5 bar zijn, dit kan net voldoende zijn om de motor te laten afslaan.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.