ben al behoorlijk aan het zoeken geweest na mijn lekstroom, na een week start de auto niet meer omdat de accu leeg was.
Wat heb ik gedaan:
Nieuwe accu geplaatst, maar probleem bleef.
Lekstroom gemeten die 0,5 ampere is nadat de computer afsluit na 15 minuten.
Geen externe stroomgebruikers, alles origineel.
Zekeringen stuk voor stuk verwijderd, maar stroom verbruik bleef.
Daarna alle zekeringen tegelijk verwijderd, maar stroomverbruik is er nog steeds.
Onder de motorkap de hoofdkabel losgekoppeld(accu zit achterin)van de 2 andere hoofd kabels en de dunne hoofdkabel die naar de besturing van de automaat gaat losgekoppeld, daar is geen stroom lekkage, hield toen 0,03 ampere over wat goed is volgens mij, de dikkere hoofdkabel splitst zich hier ook naar de dynamo en startmotor die ik losgekoppeld heb met hetzelfde goede resultaat.
Verder gaat de kabel weer naar binnen en nog wat andere gebruikers, maar ik kan zelf niet bij de kabelsplitsing achter de motor komen.
wie kan me nu nog iets geven waar ik het moet zoeken.
bvd voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je automaat en motormanagement blijven onder spanning staan als het ware de memory spanning, want die computers zijn 'zelfleren' afhankelijk van jou rijstijl! waarschijnlijk is het 0,5A de stroom die voor de memmory benodigd is...
mvg rick
Het lijkt me dat dat te veel is, zou betekenen dat ik op 1 dag een stroomverlies van 12 ampere heb, dan heb je de accu zeker snel leeg.
13 jaar
0,5 is veel te veel.
heb je een alarm sensor op je hemel zitten? heb je deze ook afgeplakt met het zekeringen trekken?
Nee een alarm is niet aanwezig in mijn auto. Heb nog wel gedacht aan de bluetooth instalatie van bmw, maar nadat ik deze heb uitgeschakeld bleef het stroomverbruik van 0,5 amp.
maar het lijkt me toch dat als alle zekeringen er uit zijn er geen verbruiker meer mag zijn?
of kan een hangend relais ook zoiets veroorzaken.
13 jaar
Heb je de stekker al van de kachelweerstand afgehaald gehad?
nee, nog niet geprobeerd, omdat ik constant hetzelfde verbruik heb en van anderen hoor dat meestal de ventilator gaat werken als de deur op slot gaat.
maar ik wil dit wel eens proberen, moet ik wel weten hoe ik er bij kan, weet jij dat?
13 jaar
Dynamo kan ook lekken......... bij twijfel koppel deze eens los, en meet de stroom nog eens.
In de eerste post staat dat ik de voedingskabel van de dynamo had losgekoppeld en die gaf geen lekstroom.
13 jaar
Kachelweerstand zit ter hoogte van de kleine teen van de bijrijder om het simpel te zeggen, dashbordkastje er uit en dan ter hoogte van de verdamper.
Zit een 6-polige stekker op, trek die er maar eens af.
Probleem opgelost: bleek dat de voorverwarming een lekstroom had, nu geen problemen meer en een lekstroom van 0,06 Ampere.
13 jaar
kijk dat is goed bedankt voor het antwoord
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar