auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: afstelling wiellager voor e36

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,o i

ik wil mijn wiellager zelf vervangen maar nu twijfel ik over de juiste manier van vast zetten.
ik heb voor heen altijd opel gereden en daar was het bij de achterkant van een opel astra eerst vast draaien en dan een kwart slag los en dan de speling controleren.
dus weet iemand hoe dit moet bij een bmw e36.
mvg michel

Geplaatst door

spooks (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je moet als eerste je steekas los maken van de naaf en diff ook in die volgorde eerst de centrale moer van de naaf dan de torx bouten van je diff
daarna je naaf er uit halen met slaghamer die je kan vastmaken op je naaf dan de snapring waar het lager mee wordt opgesloten in achterpoot dan lager verwijderen met een speciale trekker of pers ( nieuwe ) plaatsen volgorde andersom en de centrale moer zo vast als mogelijk !!!!!!!! anders ruimte op steekas en speling
op het lager met als gevolg een ingesleten lager en naaf

mvg paulo

paulo peter 0

15 jaar

Beste Michel je moet wel zorgen voor goed gereedschap want als je pech hebt zit het muurvast.
heb in het verleden al meerdere keer het as lichaam moeten demonteren om het onder een
grote pers te moeten plaatsen .
als de steekas met een grote hamer nog niet uit de naaf gaat dan wordt het moeilijk
groetjes ferdiv

ferdiv3017 0
badge

15 jaar

Michel

Dat lager werkt niet zo als je bij je opel gewend was,het is een vast lager,zie :

[url=http://img193.imageshack.us/i/51832273.p...][img]http://img193.imageshack.us/img193/5167/...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

bedankt voor de reply maar ik ben vergeten er bij temelden dat het de voorkant betreft en niet de achterkant.

spooks 0

15 jaar

Als je een voorwiellager besteld dan krijg je een complete naaf met een nieuwe moer. oude eraf, nieuwe monteren met nieuwe moer en met 200Nm vastzetten.

Mausx 0

15 jaar

uiy jouw vraag begreep ik inderdaad dat je achter bedoelde .
voor trek ik ze altijd aan met 240nm maar de meeste doen het met de slagmoersleutel.
groetjes ferdiv

ferdiv3017 0
badge

15 jaar

ok bedankt
moet ik na het aantrekken nog de spelling controleren of hoeft dat niet.

spooks 0

15 jaar

altijd maar als hij speling heeft dan is het niet goed. moet gewoon vast zitten. is een gewoon rollager. goed vast en klaar.

Mausx 0

15 jaar

Veel controleren kun je niet,je kunt het niet afstellen,gewoon een compleet nieuwe monteren,erop zetten en de moer goed vast zetten en dan moet het goed zijn.

stefan84 0

15 jaar

oke jongens bedankt voor de antwoorden.ik ga het in het weekend doen en ik zal het laten weten of het gelukt is.
mvg michel

spooks 0

15 jaar

hallo even een update ik ben bezig geweest,als is er eraf geweest en ik had van van iemand een wielnaaf gehad,een goede dus.maar nu past deze niet zit er verschil tussen een naaf van een 318i en een 320i of tewel is er verschil tussen een een 4 cyl en een 6 cyl.
bvd michel

spooks 0

15 jaar

Wat past er niet ? Je hebt wel verschil in de ophanging van de veerpoot, daar zijn 2 type's van.

Ook heb je massieve remschijven van 286 x 12 op de 4 cilinder en geventileerde van 286 x 22 ook op 4 en 6 cilinder.

Beter is om gewoon een naaf van een 6 cilinder te pakken of je moet alles al compleet hebben.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

het gedeelte zoals op de foto die jij bij gevoegd.
ik had het erafgehaald en de andere erop gezet maar ik kan die niet op de as krijgen.ik neem aan dat het er makkelijk op moet schuiven,maar als ik op h base kijk geeft hij aan dat het moet passen.
of het moet zijn dat ik iets niet oed e.

spooks 0

15 jaar

Dus je hebt het oude lager(unit) ervanaf gehaald en wilt die gebruikte van de 318 erop zetten ?

Is niet een stuk van de binnenring blijven zitten van het oude lager,waarom deze nu er niet op wilt ?

Normaal bij het demonteren altijd een nieuw lager gebruiken,in dit geval compleet,anders heb je toch kans dat binnen de kortste keren deze weer kapot gaat!

Dan kost het je alsnog een nieuw lager,dus 2 keer geld,2x werk = dubbel en niet nodig.

stefan84 0

15 jaar

heeft er iemand een foto van de as aan de voorkant zonder de wielnaat erop?

spooks 0

15 jaar

ok bedankt ik denk dat ik het al weet er is een stuk lagerschaal blijven zitten en daarom paste het niet.we gaan vd week weer verder en ik laat het weten als het gelukt is.
mvg michel

spooks 0

15 jaar

Dat is ook wat ik bedoelde..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hoi het is gelukt
bleek dat de achterste lagerschaal was blijven zitten en na die verwijderd tehebben het andere lager geplaatst en klaar.
alles bij elkaar ongveer 1 uurtje werk.
en stefan84 bedankt voor je reply.

grtz spooks (michel)

spooks 0

15 jaar

Bedankt voor de feedback Michel.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

geenprob
ik vind het een handige site.

spooks 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.