BMW 3-Serie: Alarm / CV weigerd de eerste keer als je sluiten wilt

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2500 Turbo

Bij deze heb ik een probleem met de CV van de auto..

Het gaat als volgt,als je de auto afsluit met de sleutel,gaat keurig alles op slot,maar springt erna gelijk weer open ( alles gaat dan weer van slot ) draai ik echter voor de 2e keer de sleutel om,dan sluit wederom alles en blijft ook alles gesloten..

Open ik de deuren weer,gaat dat zonder problemen,echter als ik ze weer af wil sluiten,gebeurt telkens hetzelfde als hierboven beschreven.

Gebruik ik de sleutel niet,maar druk ik op het knopje van het alarm,dan veranderd er ook niks,deuren gaan op slot en gelijk weer open,druk ik nogmaals,blijven ze gesloten,het alarm blijft er echter wel opstaan,ook na de eerste keer sluiten.het alarm functioneerd gewoon naar behoren,het is ook ineens ontstaan,de wagen staat al een half jaar stil,en vertoont spontaan dit probleem,heb er eerder nooit last van gehad.

Het alarm is niet origineel maar naderhand ingebouwt.

Het boven genoemde probleem doet hij ook als je bv een deur niet goed dicht hebt gedaan,maar dit is normaal en ook wel logisch,echter alle deur contacten als de motorkap en kofferbak zijn in orde.

Wie weet raad waar te zoeken ?

Gr Stefan

stefan84

Geplaatst door stefan84 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

eddyarc (0), 14 jaar geleden

kan een microswiths in de deurpomp zijn die zitten in de voorste deuren maar welke het is moet je uitproberen .
door een pomp af te koppelen en proberen of de fout er nog is .

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Eddy

In de deurpomp ? als je het paneel eraf hebt,en je kijkt van binnenuit naar de deurklink,zie je daar 2 kabels vanaf komen,dan zit er boven in de deur nog een kasje,maar zou niet weten waarvoor deze is en hoe deze vast zit,je zit n.l geen boutjes o.i.d. ook zie je in de deur nog 3 stekkeraansluitingen zitten ( net onder het raam en ook aan de kant van het slot..deze heb ik eens los gekoppeld,met contactspray behandeld en op breuk gecontroleerd.

Maar dat ze nu beide ineens defect zijn ? hij doet dit zowel als je links als rechts afsluit.

Gr Stefan

eddyarc (0), 14 jaar geleden

dat is inderdaad raar dan denk ik dat het probleem in de centrale zit of ergens onderweg .
je kun mischien de draden eens uitmeten .
Dit zijn drie draden waarvan een massa is en de andere twee naargelang open of dicht massa opkomt dan op de ene dan op de andere.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

vreemd,dit begon na dat de auto een maand of 6 / 7 stil heeft gestaan,alleen heb ik geen schema ervan en dan word meten lastig.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Gisteren nogmaals op kabelbreuk gecontroleerd,niks te vinden!de microschakelaars in de slotvanger zijn in orde..de schakelaars van de achterdeuren,kofferklep en motorkap functioneren ook naar behoren!ook als je ze met de hand bedient hoor je ergens onder het dashbord een relai ( ZKE ? )

Deurpanelen er weer af gehad en alles ingespoten met contactspray,je ziet werkelijk geen kl*te in de deur..ja met een lamp en spiegeltje erbij kun je enigzins kijken,in het slot aan de binnenkant van de deur zie ik ook een micro schakelaar zitten..

Iemand enig idee hoe je de mechanisme uit de deur halen kan ? of heeft er iemand een schema om de CV door te meten,volgens mij ligt het probleem in 1 van de deurmotoren..Bmw kan eventueel de testkast eraan hangen,maar aangezien de auto bijna startklaar is,is dat nu ook geen optie.

Gr Stefan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Topic kan gesloten worden..

Zie ook :

http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=13...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.