BMW 3-Serie: kettingspanner/distributieketting

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: E46 318ti compact(4 cyl_

Hallo, ik hoop dat iemand kan helpen. We hebben bij deze auto vorige week een olie lek gerepareerd aan de kettingspanner.(Die zat zo los dat we hem met de hand los konden draaien!. We hebben hem eruit gehaald,er een nieuwe aluminium ring under gelegd en weer vastgedraaid.Dit alles zonder de motor te verdraaien).Toen motor gestart,een tijdje laten lopen(stationair),gecontroleerd,en het lek was weg. Nou is de klant vandaag terug gekomen omdat de motor een geluid maakt als je gas geeft(komt van de distributie!).En de motor heeft ook geen pit meer.We hebben de spanner er weer uitgehaald en gecontroleerd, maar ik kan er niets aan fout zien!Het is maar een simpele spanner volgens mij(hydraulich met een veer erin voor de voorspanning?) Heeft iemand dit probleem al eens gehad?
Bij voorbaat dank
John

John5720

Geplaatst door John5720 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

als je de tanwielen los hebt gehad zitten deze denkelijk verkeerd
zijn sleufgaten om ze tov de nokkenas goed te zetten

John5720 (0) PRO, 14 jaar geleden

Nee hoor, we hebben niets los gehad,alleen maar de kettingspanner eruit gehad en terug gezet met een nieuwe ring eronder!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

John

Ik weet niet of dat bij dit type ook van toepassing is,maar heb je de spanner wel leeg gedrukt ? dus gewoon een paar keer goed drukken tot tegen de aanslag.

Gr Stefan

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

is de ketting op het krukas tandwiel versprongen

Roland10236 (0) PRO, 14 jaar geleden

Inderdaad ketting versprongen, heb pas ook een geval gehad.
Haal de kleppendeksel er maar af. Dan zul je een kapote geleider zien.
succes

John5720 (0) PRO, 14 jaar geleden

Wij hebben deze auto gerepareerd. Het is een behoorlijke klus.De gelijder was inderdaad stuk,en de spanner werkte niet goed.We hebben de ketting, gelijders, spanner enz allemaal vernieuwd. Daarvoor hebben we ook de carter pan moeten demonteren. Je hebt ook speciaal gereedschap noding om het allemaal op tijd te zetten en zo.(We hebben dat kunnen huren) Aangezien we ook de voorste krukas keering hebben vernieuwd hebben we daar zelf gereedschap voor gemaakt(Het is een speciale keerring, een heel erg brede, en officieel moet je er ook een borg/vul middel bij gebruiken want de keerring heeft uitsparingen waar de carter helft is)
Heel veel dank aan iedereen die de moeite heeft genomen met suggesties.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

John

Bedankt voor de feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.