BMW 3-Serie: Alpina B10 V8 315 Pk E34 > E36

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: B10 Alpina V8

Hallo

Wie o wie kan mij vertellen of het mogelijk is om deze motor die uit een E34 komt,te monteren in een E36 (325 24v) normaal is bij een motorwissel van E34 naar E36 het noodzakelijk de carterpan te wisselen..kan deze zeldzame motor voor een leuke prijs kopen met alles erbij,is dacht ik met automaat bak.

Indien het mogelijk is,heeft misschien ook wel iemand tips wat er o.a aangepast moet worden.

Verhalen die je wel eens hoort van het voor front verlengen kan natuurlijk niet,aangezien een 6 Cilinder in lijn langer is dan deze V8.

Graag reacties Aub.

Gr Stefan

stefan84

Geplaatst door stefan84 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

rickgilze (0), 15 jaar geleden

ik denk dat je veel computers mee moet vervangen er komen immers 2 cylinders bij! en daar zal geen sensor en bekabeling voor liggen vermoed ik, ik ken iemand dei een e36 316 blok wilde vervangen voor een e36 320 blok, de compueters zijn er niet op gemaakt, even min als je remsysteem trouwens, je hebt dan meer powr (als t goed is) en bovendien een alpina blok in een niet alpina wagen leggen?? lijkt me stug!

stefan84 (0), 15 jaar geleden

als je even goed leest zie je dat er staat incl alle aanbouwdelen..dus ook de computer,kabelboom,sensoren en ga zo verder..het gaat mij om de ophanging/motorsteunen en die dingen.en of het uberhaupt mogelijk is.

hoezo lijkt het je stug om een alpina motor in een 'niet alpina auto' te monteren ?

ik vind het ook niet raar dat een 2.0 motor niet loopt op de computer van een 1.6 4 cilinder,vrij logisch toch..

heb al verschillende ombouwen gedaan,dus incl remmen en alles wat nodig is om veilig op de weg te rijden ermee,met de nodige aanpassingen gaat alles!!Zoals bv een Golf 2 VR6,Golf 2 1.8 20VT etc..

Maar je kan tenslotte niet alles weten,vandaar mijn vraag ook..

rickgilze (0), 15 jaar geleden

aha ok ;) dan ben je wel goed bezig als je de remsystemen ook vervangt! dat hoor je niet zo vaak! mijn excuses voor mijn reactie :S

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

heb je ooit een alpina op de brug gezien? dit is hetzelfde als een porsche turbo blok in een kever bouwen, het past wel, het kan ook rijden maar of het verstandig is? wat denk je dat ze bij de rdw zeggen als je langskomt om de motorwijziging te laten controleren! een alpina is op papier niet eens een bmw!
vergis je niet, het onderstel van een alpina is echt heel iets anders dan een bmw en dan is een e34 (5serie) iets heel anders dan een e36 (3 serie)
de remmerij gaat niet passen, de veerpoten, de verstevigingen, zelfs de beugel tussen de veerpoten over de motor heen nog niet!

een schitterend project maar met weinig kans van slagen en met een onveilig voertuig tot gevolg waarschijnlijk. maar dat is mijn mening.

gr
Peco Power

ToniMB (0) PRO, 15 jaar geleden

Is de B10 motor gebaseerd op de 540i bmw motor? Die ombouw wordt vrij regelmatig gedaan. Daar zou ik dus eens naar gaan zoeken op forums ed. Verder zie trouwens niet waarom een E36 niet veilig zou kunnen zijn met een 315 pk v8. Er moet uiteraard het een en ander aangepast worden maar om het nou te vergelijken met een 911 turbo motor in een kever?? Kijk eens naar die race E36's met die Judd v8'en of de 6 cilinder turbo's. Van een 500/600 pk in een E36 kijken ze in de VS niet op hoor.
Maar houd inderdaad wel rekening met de RDW, om verzekerd te blijven moet de V8 wel op kenteken komen en het is dan belangrijk dat de aslasten niet te groot worden(zal meevallen met zo'n alu v8) en dat de rest van de aandrijflijn bestand is tegen het vermogen en koppel van de v8. Komt veel papierwerk bij kijken en meewerking van de importeur is dan erg handig.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.