BMW 3-serie 2009: Alternator wordt heet.

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: N47D20C, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Geachte collega's,graag hulp bij volgend E90 met 68157 km op 11 jaar, probleem:
Wagen opgehaald met als klacht:Motor start enkel na verschillende startpogingen.Startmotor wordt bediend,maar motor slaat niet aan.Br.pomp in tank blijft lange tijd aktief.Ook allerlei foutmeldingen.Accu was 61% startvermogen,omwisselen.Was eerste accu,en vervangen door Bosch S5A13 en ingeleerd met KTS.Bij fouten wissen,verschillende CAN Comm.fouten.Blauw relais spanning boordnet vervangen en alle fouten kunnen wissen,startprobleem opgelost.Bij controle motorruimte blijkt dat alternator na +- 3 minuten stationair draaien gloeiend heet wordt.Amperemeting aan kabel alt.toont +-70A zonder verbruikers..14.66V aan alt,14.30V aan accu.Zwart relais naast motorzekeringen in kastje motorruimte rechts met ECU en blauw relais,wordt redelijk warm.Zwart relais in zek.kast achter handsch.kastje ook.Iemand bekend met probleem?

auto-peter

Geplaatst door auto-peter PRO , lid sinds 12 jaar geleden

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.