Auto: 535iA uit 1986
Brandstof: LPG met LPI installatie, probleem doet zich iets minder vaak voor op benzine.
Km stand: 178.000
Net koprevisie gehad
Als ik gas los laat tijdens het rijden en het toerental zakt naar 1000 toeren dan gaat hij zelf gas bij geven naar 1200/1300 toeren.
Het kan zijn dat hij dat maar 1x doet, maar kan ook 9x zijn.
Als ik bij rem wordt het wel minder. Hij doet dit zowel koud als warm, korte ritten of lange, maakt niet uit.
De verbruiksmeter zakt helemaal terug naar 0 als ik gas los. Zodra ik iets gas geef of bijrem plopt de meter vrij van 0 naar 5. Dan is het probleem er niet meer.
Filmpje: [www.youtube.com]
Vacuum = goed
TPS (throttle position sensor)= goed
Leerlaufregelventil = goed
LHM (lucht hoeveelheidsmeter)= goed
Tempzenders (naar dash en naar ECU) = goed en nieuw
Brandstofdrukregelaar = goed
ECU = goed
Lambasonde = goed
Oliepeilstok sluit af
Er wordt gesuggereerd: Kleppen stellen (zeer kort geleden echter nog gedaan).
Maar ook:
Injectoren laten reinigen
slangetje van de kachel, inlaapspruitstuk/ interieurtemp. sensor.
afdichtingen injectoren incl koudestart injector
inlaat pakkingen
lekke thermosensor
benzinedrukregelaar (aar hij doet ook op LPG)
Heeft iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
toch echt een vacuum probleem ergens, ik denk de rembekrachtiger.
groet, Bram
aangezien je het zowel op LPG als benzine hebt neig ik ook naar een vacuumlekje.
Het kan een piepklein lekje zijn, dus pak een bus remreinger en ga alle punten na bij lopende motor tot dat je het hebt.
Kleine lekjes aan slangetjes, rembekrachtiger, inlaatspruitstuk geven dezelfde storing.
Aangezien je ecometer er op reageerd en deze is ook vacuumgestuurd.
Succes
wat zie je als je met remmenreiniger op een lekje spuit?
Hierbij nog het filmpje trouwens: [url]http://www.youtube.com/watch?v=PkCHZNbA0...[/url]
13 jaar
Even goed de stationairloopklep schoonmaken cq. vervangen. dat is meestal de oorzaak van het probleem.
13 jaar
Is de stationairloopklep niet hetzelfde als het Leerlaufregelventil? Daar zit namelijk net een nieuwe van op.
13 jaar
klopt, die moet goed schoon zijn en natuurlijk werken. en alle slangen er naartoe moeten goed dincht zijn (die willen nog wel eens scheuren).
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar