👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Bij een acceleratie wil de auto nog wel eens stotteren, vooral bij +-4000 toeren per minuut. Ik ga vanmiddag de verdeler en rotor bekijken.
Gecontroleerd:
Gasklepsensor doorgemeten
Bobine doorgemeten
Bougiekabels doorgemeten
Luchtmassameter bekeken of de klep nog recht was
Vervangen:
Brandstofdrukregelaar
Brandstoffilter (afgevuld met pure injectorreiniger)
Bougies
Koelvloeistoftemperatuursensor voor de Motronic
Ik heb al een hoop nagemeten en vervangen maar het is nog steeds niet verbeterd...
Gr. Eric Wouters
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit verhaal komt me erg bekend voor. Had hetzelfde maar dan bij +/- 2000 toeren. Het voelde aan alsof er luchtbellen in de benzinetoevoer zaten.
Garage heeft niets kunnen ontdekken dus ik had er maar min of meer vrede mee.
Na een tijdje merkte ik dat ik olie bij moest vullen: probleem. Welke olie moet erin? Weet echt niet wat de vorige eigenaar erin had zitten. Toen maar bijgevuld met halfords halfsyntetische olie die ik nog van mijn vorige auto over had. Vrijwel direct erna reed ie voor geen meter meer, een en al gepruttel. Direct de olie laten verversen bij kwikfit (ze hebben Mobil 5W40 full-synteet erin gegooid) en natuurlijk een nieuw oliefilter.
En wat blijkt, sindsdien rijdt ie als een zonnetje! Geen een hapering meer of wat dan ook.
Ik weet niet hoeveel km jouw olie al erin zit, maar als dit 10.000 of meer is dan zou ik het gewoon laten verversen als ik jou was. Wel een vol syntheet erin, smeert veel lekkerder en slijt minder.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar