heren,
Heb hier het volgende probleem!!!
Auto heeft altijd goed gelopen tot een tijdje geleden,
Auto aan de kant gezet goed lopend en volgende ochtend niet meer aan de gang te krijgen.
Heb het volgende kunnen constateren, heb brandstof tot aan de hogedrukpomp, uit de hogedrukpomp komt nagenoeg geen diesel.
Komt het vaker voor dat deze pompen defect gaan of heeft dit een andere oorzaak????
M.v.g, Pascal.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Pascal
Ik zou hem eerst eens laten uitlezen, dan weet je wellicht meer.
Gr Stefan
heb ik al gedaan deze geeft alleen een abs storing aan maar dat heeft hij al langer,
vandaar dat ik ben gaan kijken of ik brandstof kreeg.
Klinkt idd. als een kapotte pomp. Heb er veschillende gedaan van e46..
heb je brandstoffilter onder de motorkap ?
kijk effe naar de inline pomp onderkant vande auto ter hoogte van je bestuurdersstoel.kijkt of daar brandstof uitkomt?
zo wel dan is de hogedrukpomp kapot zo niet dan is de inline pomp of de pomp in de tank kapot.
(hogedrukpomp zit onder je motorkap)
heb alle 2 de pompen al gecontroleerd, in de tank is goed en de pomp onder de auto ook, heb de aanvoerslang van de hogedrukpomp losgehaald en daar komt brandstof uit bij het aanzetten van het contact(de slang voor de pomp, de leiding op de commonrail blijft nagenoeg droog.
Hoeveel werk is dat ongeveer om die hogedruk pomp te vervangen en moet hiervoor de distributie ketting worden gedemonteerd????
Nee ketting kan blijven zitten. Speciale trekker nodig om pomp te lossen.. Werk valt een beetje mee.
oke dank je voor jullie reacties, ga zo snel mogelijk de pomp vervangen, laat jullie iets horen als deze erop zit.
heb nu de brandstof pomp vervangen en de auto sloeg direct aan, auto even op toeren gehouden om lucht uit het systeem te laten gaan, daarna gas los gelaten en auto is afgeslagen, hierna niet meer aan de gang te krijgen,
Wie heeft dit eerder meegemaakt, computer is niet uit te lezen!!!!!!!!
Met welke apparatuur heb je geprobeerd om uit te lezen? En hoe - merk specifiek of EOBD?
heb hem uitgelezen met een eobd apparaat, kan overal in komen alleen in het motor manegemant niet, heb het bij een exact de zelfde auto geprobeerd en dat lukte weer wel.
Geen kabelbreuk of massa probleem v.d rekeneenheid inspuiting? Aangezien je de auto ook niet kan uitlezen. Kijk anders eens of je de motor nog eens aan de praat krijgt en probeer hem dan uitlezen.
controleer de dde relais of zekering
de zekeringen zijn allemaal goed, maar een dde relais waar zit dat? en wat doet dat relais???
Een hoofd relai zal dat zijn voor de ECU ( Computer ) DDE = motorregelapparaat voor diesel
15 jaar
motorruimte links
K2003 dde relais
X2085 Componentstekker (9-polig, zwart), DDE-relais
zie de afbeelding
motorruimte links
K2003 dde relais
X2085 Componentstekker (9-polig, zwart), DDE-relais
zie de afbeelding
[url=http://img301.imageshack.us/i/ddet.png/][img]http://img301.imageshack.us/img301/4578/...[/img][/url]
ik heb in deze auto een heel andere zekeringkast zitten en deze relais zitten er bij mij niet in?????
bmw 320 reihe 3er.
eerste toelating. 09-05-2003.
Ik heb nu het dde relais eruit gehaald maar ik kan dit helaas niet testen,
Maar dit is bij mij een hele computer, namelijk een dde 7.
weet iemand of ik hier iets aan kan meten?
De auto heeft net weer heel even gelopen en daarna weer afgeslagen, nogmaal proberen uit te lezen maar wordt er weer gelijk uitgegooid, zowel als ik op eobd uitlees en als ik op merk uitlees dan kom ik er ook niet door,
weet iemand ook of ik de dde computers zo kan uitwisselen of moet deze dan worden ingelezen bij de dealer???
Zo wisselen gaat niet. Moet op zijn minst gesynchroniseerd worden met de EWS.
Maar ik heb links en rechts waarschuwingen gelezen dat wisselen om te testen niet kan en dat er een nieuwe computer besteld moet worden op vin-nummer.
Lees hier maar eens en kijk wat voor jou van toepassing is: http://www.spaghetticoder.org/bmw/wds/
Je hebt toch geen benzine getankt per ongeluk? Dan kan je hogedrukpomp nl. zeer snel stuk gaan en aangezien je met een nieuwe pomp direct een goed lopende auto had die direct niets meer deed twijfel ik daar eerder aan (dan een ecu)
loopt die als je remmenreiniger via je luchfilter inspuit?
DDE ECU moet je weer coderen zal niet werken als je wisseld..heb je met een orginele bmw aparatuur uitgelezen?...dde ecu gaat bijna nooit kapot..je kan de ecu testen maar dat kan je alleen met een meetbox doen via dealer...hoe loopt de auto als die loopt?
is het toevalig niet een mechanische defect?als je brandstof krijgt.. dan moet die aanslaan.wat is de km stand?
kan je niet effe compressie meten...?
Er is geen benzine getankt dat is zeker, de klant is op zaterdagmiddag bij mij geweest dat de auto het niet deed, toen ben ik gaan kijken en starte de auto gewoon en heb ik er mee gereden, reed echt perfect, klant toen zelf nog ongeveer 200km in een aantal dagen gereden zonder problemen, toen de auto op maandag aan de kant gezet voor een aantal uren en weer proberen te starten maar sloeg niet aan, het enigste probleem wat de auto had was een storing in het abs systeem en wel de lv wielsensor, deze was vervangen maar mocht de storing niet oplossen, klant heeft hierna ook nog gereden hoor,
Hij is uitgelezen met een universeel uitleesapparaat, de auto krijgt nu ook nog brandstof tot de hoge druk pomp en daarna niks meer, op 2 keer na toen liep de auto ook direct en gewoon op alle cilinders.
de km stand is 200.000 km, en de compressie is ook goed,
op remmenreinigger loopt de auto wel heel even maar hij trekt hem er niet door heen
HET lijkt op een defecte hogedrukpomp
ja daar zat ik ook al aan te denken maar die heb ik ook al vervangen, wel een gebruikte en hij heeft daarna ook ongeveer een minuut gelopen eerst even stationair daarna op toeren en toen wilde ik hem weer stationair laten lopen maar toen sloeg hij af en heeft sinds die tijd tijd niet meer gelopen, ja oke 2 keer 3 seconden
ben nog steeds niet uit deze storing, maar nu heb ik een volvo binnenstaan met startprobleem, nu blijkt dat in een lekkende verstuiver te zitten, heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad bij dit type motor van een bmw,
vandaag toch maar even de verstuivers getest maar echt helemaal geen doorloop van de verstuivers via de retour, kopmt gewoon geen brandstof op mijn verstuivers,
opvoerpomp onder auto getest, werkt gewoon goed en geeft brandstof door naar opvoerpomp!!!!
Ga de pomp er maar weer afhalen en kijken of ik nu ergens een goede pomp kan halen, weet het anders oook niet meer,
Misschien is deze 2 hands pomp ook wel defect komt hij v.d sloop of wat?
hij komt van een bedrijf waar wij vaak zaken mee doen, heb al contact gehad met ze en kunnen hem omruilen, alleen nu zeggen hun dat het kan dat de pomp weer defect is gelopen doordat er slijpsel in het brandstof systeem zit, heb in de tank gekeken maar zie daar niks apparts, iemand wel eens mee gemaakt dat dat gebeurd is?????
Als je een computer niet kunt uitlezen waarom vervang je dan zomaar de brandstof pomp? Nu je hem niet uit kan lezen zijn er een hoop dingen die deze problemen kunnen veroorzaken.
Zelfs een defecte nokkenas sensor of krukas sensor kan dit probleem veroorzaken. Ik denk dat je eerst het uitlees probleem moet oplossen en daarna verder kijken.
BTW waar moet dat slijpsel dan wegkomen?
gr Martin
het is zo dat ik gewoon brandstof krijg tot aan de pomp en na de pomp niet meer dus vandaar dat de hogedruk pomp vervangen is, hij liep daarna ook even een paar minuten en stopte er toen weer mee,
dat slijpsel komt dan uit de oude defecte pomp,
we zijn weer terug bij af, nieuwe pomp er nu op zitten en hij doet het nog niet,
krijgen brandstof tot aan de hogedruk pomp, aan de gallerij krijgen we niks een beetje lucht, hij gooit zijn brandstof via de retour terug naar de tank en best redelijk veel,
misschien iemand nog een idee zo niet dan horen jullie weer van mij akls ik er meer van weet.
Dan eerst uitlezen..
Je moet dit soort dingen altijd eerst uitlezen en zorgen dat je live data kunt krijgen tijdens bv het starten. Als hij onder het starten zijn druk niet haalt (BV door een versleten opvoerpomp)
zal hij ook niet starten. Bij dit soort auto's is het uitlezen gewoon heel erg belangrijk. Er zit teveel op en om de motor wat verkeert kan gaan.
Volgens mij gaan de injectoren niet eens inspuiten als er niet genoeg druk is.
gr Martin
ik ga nu maar eens kijken of ze hem ergens anders wel kunnen uitlezen, zit denk ik niks anders op,
wordt vervolgd.
Een goede diagnose via uitleesappartuur scheelt je heel wat zoekwerk en euro´s Een goed diagnose brengt zijn geld zeker weten op dan kortweg alles maar te gaan vervangen etc... Soms zijn het de meest kleine dingen waar je totaal niet over nadenkt, of niet opkomt. Laat de auto met goede uitleesappratuur uilezen bij de bmw dealer, dan zul je vast het probleem kunnen vinden via de storingen en parrameters.
Suc6 ermee !!
heren, hier ben ik weer met het probleem van de bmw,
ben er weer ingedoken en heb nu met veel omwegen de auto kunnen uitlezen,
heb de storing van de raildruk regelklep en het systeem zitten,
dit is neem ik aan de klep op de rail die naar de versuivers gaat,
maar mijn vraag is is dit de voorste of de achterste klep op de rail,
hoop op de voorste want de achterste zit al een nieuwe op,
ansders misschien iemand iets van een draad breuk bekend
trekt de stekker van de achterste sensor eens los (tegen schutbord). Dan zou het DDE een vervangingswaarde aan moeten nemen,hopelijk doet ie dan wat meer. Heb je al met een multimeter de raildruksensor doorgemeten? normaal gesproken staat er bij contact aan ong 0,5V op en zou de motor aanslaan rond de 1,4V.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar